Wątek: Pytanie o mtu

Strona 1 z 19 12311 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 188
  1. #1

    Pytanie o mtu

    Witam.
    W serwisie Play dowiedziałem się, że by efektywnie korzystać z internetu w telefonie w moim przypadku powinienem zmienić wartość MTU.


    Mam w związku z tym kilka pytań:

    1. Czy telefon z androidem pozwala zmienić wartość MTU bez dokonania tzw. "root"-a?

    2. Czy aplikacje które mogą zmieniać MTU wymagają "zrootowania" telefonu?

    3. Czy wykonanie root-a powoduje utratę gwarancji na telefon?

    4. Czy serwis play wykonuje root-a telefonu?

  2. #2
    Moderator Hardcore Player Awatar xaviero
    Dołączył
    Jun 2012
    Posty
    35,492
    1. Nie
    2. Tak
    3. Tak, jeżeli telefon oddany na gwarancję nie zostanie przywrócony do oprogramowania domyślnego.
    4. Nie
    >>> Pojawił się problem na forum? Pisz śmiało: <<<

  3. #3
    Mam następujący problem:
    - po wyczerpaniu limitu danych internet w telefonie przestaje działać
    - zgłosiłem w związku z tym reklamację o braku działającego internetu (wcale nie działa - żadna strona się nie ładuje, nie działa nawigacja, poczta itp.)


    BOK odpowiedziałp mi w taki sposób:
    Zgodnie z punktem III, podpunktem 3.13. Regulaminu Oferty Promocyjnej FORMUŁA 4.0 Unlimited 2 GB, po wykorzystaniu danych z Pakietu Smartfon 2 GB transmisja danych odbywa się z prędkością maksymalnie do 8 kbit/s.

    Z uwagi na powyższe, zmniejszenie prędkości po wykorzystaniu środków w ramach abonamentu jest prawidłowym działaniem usługi i nie mamy możliwości jego zmiany.

    Jedynym sposobem poprawy transferu po wykorzystaniu środków jest ustawienie wartości MTU (Maximum Transmission Unit) na 1000. Dodatkowo powinien zostać włączony routing oraz dostęp zdalny. W przypadku umieszczenia karty SIM w modemie podłączonym do komputera ustawienia tych wartości można sprawdzić poprzez program AdapterWatch oraz przy użyciu CMD. Jeśli karta SIM znajduje się w urządzeniu z systemem Android, proszę o sprawdzenie czy w Sklepie Play znajduje się odpowiednia aplikacja pozwalająca na dokonanie takiej zmiany.
    Problem w tym, że z tego co się doszukałem w internecie to aplikacje modyfikujące MTU w telefonie wymagają root-a (stąd moje pytania).

    Co dalej mogę / powinienem zrobić?

    Nadmienię, że nie chcę wgrywać żadnych dodatkowych programów a tym bardziej robić root-a - telefon nie jest moją właśnością, ja tylko go użytkuję i płacę rachunki.

    Dodatkowo w regulaminie zawartej umowy z operatorem nigdzie nie warunkowano instalacji dodatkowego oprogramowania by móc korzystać z internetu. Ja zgłaszałem brak działania a Ci mi odpisują, że to normalne...

    Pozostaje mi chyba jedynie nagłośnienie sprawy i zgłoszenie tego do UOKiK
    Ostatnio edytowane przez Mariusz Litwińczuk ; 16-05-2015 o 16:37

  4. #4
    Pomoc Play Hardcore Player Awatar Play4You2
    Dołączył
    Aug 2012
    Skąd
    Warszawa
    Posty
    32,683
    Możesz mi podać numer zgłoszenia? Będę potrzebowała numer zarówno zamkniętego zgłoszenia jak i nowo utworzonego w tej sprawie. Sprawdzimy to, dobrze?

  5. #5
    Hardcore Player
    Dołączył
    Jun 2012
    Skąd
    MALBORK
    Posty
    1,822
    Wyraziłeś zgodę na takie warunki, a cytowanym zapisem potwierdzasz, że znasz zasady. Sprawdzałeś kartę na innym telefonie / urządzeniu? Niestety, masz szczęście, że na lejku nie ma opłat, a niższa prędkość transmisji, gdyż nowsze taryfy Play lejka nie mają, a transmisja danych jest BLOKOWANA.

  6. #6
    Moderator Hardcore Player Awatar xaviero
    Dołączył
    Jun 2012
    Posty
    35,492
    Możliwe że Obsługa Klienta podała informację dla urządzeń które posiadają taką funkcję.
    W normalnych warunkach po wykorzystaniu transferu danych, następuje zmniejszenie szybkości transferu danych do max 8 kbit/s.
    >>> Pojawił się problem na forum? Pisz śmiało: <<<

  7. #7
    Hardcore Player
    Dołączył
    Jun 2012
    Skąd
    MALBORK
    Posty
    1,822
    Operatorzy celowo wprowadzają lejek, aby uchronić zasoby sieciowo-technologiczne, no i Abonenta przez ekstra kosztami za transmisję danych.

  8. #8
    Moderator Hardcore Player Awatar xaviero
    Dołączył
    Jun 2012
    Posty
    35,492
    Dlatego też, w nowych taryfach usunięty został lejek. Po wykorzystaniu transferu danych (podstawowy bez dokupionych pakietów dodatkowych), transmisja jest blokowana.
    >>> Pojawił się problem na forum? Pisz śmiało: <<<

  9. #9
    Wszystko było dokłądnie sprawdzane - zrzucałem nawet stos TCP i analizowałem przepływ pakietów by sprawdzić co się dzieje z przesyłanymi danymi - transmisja jest chamsko ucinana po stronie operatora i jak widzę z doświadczeń znajomych nie jest to tylko problem mój, ale tkwi po stronie operatora sieci (co ten potwierdził).

    Po wykorzystaniu pakietu przycinana jest ramka (MTU) i telefon bez roota (większość użytkowników?) nie może już korzystać z internetu.
    Dodam, że wcześniej korzystałem z Ery i tam po przekroczeniu limitu wszystko działało (jak krew z nosa, ale działało).

    Historia jest długa i ciekawa - ciągnie się od 3 m-cy a operator najpierw telefonicznie przyznaje się do błędów po swojej stronie... a teraz dostałem odpowiedź na reklamację i powiem, że po prostu szczęka mi opadła z wrażenia.

    Jestem właśnie na etapie opisywania całego problemu - wrzucę wkrótce na bloga.

    Cytat Zamieszczone przez karlos20 Zobacz posta
    Wyraziłeś zgodę na takie warunki, a cytowanym zapisem potwierdzasz, że znasz zasady. Sprawdzałeś kartę na innym telefonie / urządzeniu? Niestety, masz szczęście, że na lejku nie ma opłat, a niższa prędkość transmisji, gdyż nowsze taryfy Play lejka nie mają, a transmisja danych jest BLOKOWANA.
    Tak, wyraziłem. I zasady znam - ale operator chyba nie do końca. Sprawa jest ciekawa i rozwojowa. W umowie jest zapis:

    3.1. W ramach pakietu przyznawany jest limit transferu danych 2 GB.
    3.4. Pakiet jest przyznawany pierwszego dnia każdego Okresu Rozliczeniowego pomiędzy godziną 00:00 a 01:00 przez cały Okres Za-strzeżony oraz po przekształceniu Umowy w Umowę na czas nieokreślony. Do czasu przyznania jednostek na pakiecie, transmisja danych jest Bezpłatna oraz odbywa się z prędkością do maksimum 8 kb/s.
    Tym samym po wyczerpaniu pakietu 2GB powinienem móc korzystać z internetu - zgodnie z umową.
    Problem w tym, że nie mogę.

    Cytat Zamieszczone przez Play4You2 Zobacz posta
    Możesz mi podać numer zgłoszenia? Będę potrzebowała numer zarówno zamkniętego zgłoszenia jak i nowo utworzonego w tej sprawie. Sprawdzimy to, dobrze?
    Proszę:
    Po raz pierwszy zgłoszenie w dniu 2014-02-27 nr 99018588 (i tam znajdziesz odpowiedź na reklamację.
    Po raz ostatni problem poruszałem wczoraj - sprawa z miejsca została zamknięta, choć reklamacja rozwiązana nie została.

    Dodam, że cała ta sprawa to jedna wielka kompromitacja - jestem przerzucany pomiędzy osobami, żadna nie zna sprawy, załączałem logi transmisji, opisywałem wszystko, nawet tłumaczyłem co i jak. Sprawa była już zamykana przez BOK ale otwierałem po 2-3x na upartego aż nagle przyznali się, że jednak mam rację.

    Czy mam zacytować całość przebiegu sprawy?

    Na koniec mi wypisują jakieś bzdury które nijak się mają do rzeczywistości i kwestii umowy.
    Sam przekazałem, że zmiana MTU pomaga OBEJŚĆ problem. OBEJŚĆ a nie zaś NAPRAWIĆ.
    W przypadku problemów z telefon bez roota obejść się nie da.

    Sprawdzałem wszystko - inny telefon, inna karta, różne lokalizacje. Po przekroczeniu północy i wejściu w nowy okres rozliczeniony (zero restartów czegokolwiek) wszystko "automagicznie" zaczyna działać.
    Sekundy po przekroczeniu limitu dostaję SMS-a "kup pakiet internetowy!" po czym internet zdycha.

    Wczoraj przekroczyłem specjalnie limit i już internetu nie mam...


    Wspomnę tylko, że znam się nieco w zakresie IT więc potrafię rozróżnić jak wygląda prawidłowa transmisja danych od tej gdy pakiety są gubione i to już analizowałem.

    Wszystkie kolejne widoczne tu zgłoszenia tyczą się tego samego. Powiedzcie sami - ILE MOŻNA WAŁKOWAĆ TEN SAM TEMAT?

    I dlaczego w sieci Era wszystko mi działało bez żadnych kombinacji a Play obcina wielkość pakietów uniemożliwiając korzystanie z sieci przez klienta? Tego nie pokazują w reklamach TV...
    Ostatnio edytowane przez xaviero ; 16-05-2015 o 21:53 Powód: Usunięcie zgłoszeń z numerem telefonu.

  10. #10
    Pomoc Play Hardcore Player Awatar Play4You2
    Dołączył
    Aug 2012
    Skąd
    Warszawa
    Posty
    32,683
    Sprawdzę to i wrócę z odpowiedzią.

Strona 1 z 19 12311 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •