Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Play Now TV BOX - zauważone problemy po pierwszym dniu użytkowania

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Play Now TV BOX - zauważone problemy po pierwszym dniu użytkowania

    Witam wszystkich,

    chciałbym się podzielić spostrzeżeniami po pierwszym dniu użytkowania tego urządzenia. Niestety nie są to pozytywne doświadczenia. Sam proces aktywacji z litości przemilczę, bo 3 osoby, mówiły nam kompletnie 3 różne historie.

    Reklamowane jest one jako umożliwiające oglądanie telewizji naziemnej oraz kanałów poprzez internet. Rozumiem, że konkretne kanały TV naziemnej nie są integralną częścią umowy, a sama funkcjonalność DVB-T zależy w dużej mierze od anteny i zasięgu telewizji naziemnej.
    Są jednak rzeczy, które już pierwszego dnia irytują.


    1. Urządzenie reklamowane jest w sposób taki, że do odbioru kanałów naziemnych potrzebna jest tylko antena i gotowe! Czego natomiast z reklamy się nie dowiemy (jak również ze strony internetowej poświęconej temu produktowi), to że do oglądania kanałów naziemnych wymagane jest również... POŁĄCZENIE Z INTERNETEM. Masz awarię internetu? Nie obejrzysz darmowych kanałów naziemnych. Play ma problem techniczny np. z weryfikacją numeru usługi? Również nic nie obejrzysz. Chcesz zabrać dekoder na działkę czy podłączyć do projektora i wyświetlić mecz? Pamiętaj by mieć ze sobą internet. I nie. Internet nie jest potrzebny tylko podczas uruchomienia dekodera. Jest potrzebny w sposób ciągły.

    2. Dekoder nie wyszukuje wszystkich dostępnych naziemnie kanałów w tym również tych dostępnych z tego samego multipleksu co świadczy o tym, że nie jest to wina anteny. Dla przykładu TVP uruchomiło tymczasowo TVP HD, na próżno go szukać w tym dekoderze choć inne kanały z tego multipleksu są dostępne. Nie wyszukuje także multipleksów lokalnych czy choćby darmowych kanałów z MUX-4 (Polsat News). Wygląda niestety na to, że jest na stałe wpisana lista możliwych do oglądania kanałów naziemnych i koniec. Nie obejrzysz nic czego Play nie przewidział w swoich ustawieniach. Tak oto z ok. 36 kanałów dostępnych naziemnie w Szczecinie (nie wspominając o niemieckich), Play na swoim sprzęcie umożliwia oglądanie ok. 27 albo 28 kanałów naziemnych, a w zasadzie to ok. 20 o czym w następnym punkcie.

    3. Kanały dostępne naziemnie zdublowane w ofercie IPTV (m. in. Stopklatka, Eska, Fokus, WP, Zoom) nie są dostępne w formie naziemnej. Dekoder je po prostu pomija na liście kanałów naziemnych. Rozumiem, że dla niektórych to wygoda (nagrywanie, cofanie itd) ale ja wolałbym mieć wybór.

    4. Logotypy kanałów naziemnych a raczej ich brak. O ile przy wyborze kanałów z listy sama forma tekstowa nazwy kanału jest w porządku, to niestety w EPG brak logotypów poszczególnych kanałów naziemnych sprawia, że forma tekstowa się nie sprawdza. Nazwy tych kanałów są mikroskopijne i po nazwie audycji musisz się domyślać o jaki kanał chodzi. Co ciekawe Pulsy mają logotypy.

    5. Brak możliwości sortowania/usuwania kanałów których nie chcemy mieć na liście w ogólnym podglądzie kanałów tv. Wchodząc w zakładkę Kanały TV są dostępne wszystkie możliwe kanały co wprowadza chaos. Mając ofertę podstawową co drugi kanał jest na tej liście niepotrzebny. Co ciekawe w aplikacji na telefony nie ma tego problemu (jest zakładka moje kanały), również w menu startowym wyświetla się lista z tylko posiadanymi w pakiecie kanałami więc da się to zrobić.

    6. Brak jakiegokolwiek czytelnego EPG podczas uruchamiania/przełączania kanałów.

    Reasumując. Póki co jestem bardzo zawiedziony. Zwłaszcza dwoma pierwszymi punktami. Dodam jeszcze tylko na marginesie, że pilot który otrzymaliśmy ma wydrapane z przycisku logo YT. Tak - wydrapane. Jakiekolwiek ustawienia związane z telewizją naziemną nie istnieją. Można tylko włączyć programowania i to w zasadzie tyle. Ani wyszukiwania ręcznego, ani możliwości sprawdzenia przed wyszukiwaniem czy mamy dobrze ustawioną antenę... Nic. Jakby część odpowiedzialna za DVB-T została całkowicie zignorowana i dodana byle żeby była.

    Mocno się zastanawiamy nad zwrotem urządzenia, bo nie spełnia ono w pełni zadania, do którego zostało zakupione- uzupełnienie oferty Play Now o podstawowe kanały naziemne, by móc mówić o platformie TV.
    Ostatnio edytowany przez thonka; 06.06.2020, 12:43.

  • #2
    Play prawdopodobnie trochę po macoszemu potraktował DVB-T, ponieważ jest to traktowane jako dodatek/uzupełnienie oferty Play Now. Dlatego faktycznie bez internetu ta usługa nie będzie funkcjonować, ale w razie potrzeby - awaria, wyjazd, wystarczy zrobić hotspot z telefonu. Co do kanałów, które wyszukuje dekoder - Play ma na to jakieś umowy/licencje, musi podejmować dodatkowe kroki w celu możliwości wyświetlania kanałów 'niestandardowych'. Te kanały natomiast powinny się pojawić w aplikacji Live Channels.
    Co do zdublowanych kanałów - Play udostępnia je w 1080p, natomiast w naziemnej jest to 720p. Do tego dochodzą dodatkowe możliwości, o których wspomniałeś.
    Brak możliwości sortowania kanałów faktycznie może irytować, natomiast kiedyś słyszałem, że to ograniczenia systemu, ale ile w tym prawdy - nie wiem.
    EPG jest czytelne, ale trzeba do niego przywyknąć. Przynajmniej mi i znajomym odpowiada.
    Co do pilota - najpewniej otrzymałeś jedną z pierwszych wersji urządzenia z pilotem bez białych przycisków, a wydrapane logo, to logo Showmaxa, który miał być częścią oferty, ale w międzyczasie wycofał się z Polski. Jak uznasz, że chcesz korzystać nadal z tej telewizji, to wymień box na nowy w salonie. Wraz z wymianą tracisz możliwość rezygnacji z umowy w ciągu 14 dni.
    Pobaw się jeszcze, zainstaluj aktualizacje, może się przekonasz. Ja po roku z tym produktem nie potrafię wrócić do konwencjonalnej telewizji.

    Komentarz


    • #3
      Zjada z pakietu GB Play Now TV BOX?

      Komentarz


      • #4
        Wg specyfikacji
        https://www.play.pl/telefony/sagem/s...box-diw362-uz/
        sprzęt obsługuje dvb-t i dvb-c (ale nie dvb-t2). Ciekawe, jak się zachowuje gdy podłączymy go do kablówki?

        Komentarz


        • #5
          Pakietu Internetu nie rusza. Sprzęt jest przygotowany do aktualizacji wspierającej korzystanie z DVB-T2.

          Komentarz

          o nas
          Forum Sieci Play
          Kontakt z Biurem Obsługi Klienta PLAY
          Infolinia Klienta Indywidualnego *500 lub 790 500 500
          Infolinia Klienta Biznesowego *600 lub 790 600 600
          Dołącz do Nas
          Pracuję...
          X