Ogłoszenie

Zwiń

Ważna Informacja

Szanowni użytkownicy Forum Play.

Informujemy:
Najnowsze wiadomości na temat wprowadzanych do oferty telefonów dostępne są wyłącznie na stronie Rzecznika Prasowego sieci PLAY na stronie internetowej:
www.blogplay.pl


Nie udzielamy informacji na forum o planowanych datach wprowadzenia wybranych modeli telefonów do oferty, jak również ilości sztuk na magazynach, dostawach, aktualizacjach i innych podobnych z tym związanych.

Pozdrawiamy
Team Forum PLAY
Zobacz więcej
See less

Sony Xperia 1 II - kiedy VoLTE i WIFI Calling w Play?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Sony Xperia 1 II - kiedy VoLTE i WIFI Calling w Play?

    Czy ktoś wie kiedy Play łaskawie włączy VoLTE i WIFI Calling dla telefonów Sony Xperia 1 II Model: XQ-AT51 ?
    Właśnie przełożyłem moją kartę nanoSIM z Sony Xperia XZ3 Model: H9436 gdzie VoLTE i WIFI Calling działały bez zarzutu a teraz nie mam dostępnych tych opcji.

    Pod kodem *#*#4636#*#* - w Sony Xperia 1 II Model: XQ-AT51 są te usługi pokazane jako niedostępne.
    Stan IMS:
    Rejestracja w usłudze IMS: Niezarejestrowano
    Voice over LTE: Niedostępna
    Voice over WiFi: Niedostępna
    Rozmowa wideo: Niedostępna
    Interfejs UT: Niedostępna

  • #2
    Prośba do osób które posiadają telefon Sony Xperia 1 II Model: XQ-AT51 z dystrybucji PLAY i szczególnie kiedy im działa VoLTE i VoWiFi aby wpisały kod: *#*#7378423#*#* do Service Menu
    a następnie wybrały Service info -> Software info i odczytały wartość z pola: Customization Version:
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję  Nazwa: Screenshot_20200730-112245.png Wyświetleń: 0 Rozmiar: 48,3 KB ID: 836722Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję  Nazwa: Screenshot_20200730-112216.png Wyświetleń: 0 Rozmiar: 63,0 KB ID: 836723Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję  Nazwa: Screenshot_20200730-112205.png Wyświetleń: 0 Rozmiar: 84,1 KB ID: 836724

    W przykładzie powyżej Customization Version ma wartość: 1321-7656_R8A co jest dedykowane dla operatora Orange MCV FR/ES/PL/SK/RO i na takiej wersji VoLTE i VoWiFi z kartą PLAY niestety nie działa. Jestem ciekaw czy po zmianie firmware'u na wersję z dystrybucji PLAY uda się uaktywnić VoLTE i VoWiFi czy to jednak operator PLAY musi dodać kod IMEI telefonu do swojej bazy aby zezwalać łaskawie na dopuszczenie telefonu do tych usług w ramach IMS (https://pl.wikipedia.org/wiki/IP_Multimedia_Subsystem).

    Może ktoś ma telefon z Customization Version 1321-7706_R14A dedykowany na rynek europejski i działa mu VoLTE i VoWiFi w Play to prośba o potwierdzenie (bo akurat taką wersję oprogramowania mogę pobrać z serwerów SONY i podmienić w swoim).
    Ostatnio edytowany przez wamar; 30.07.2020, 11:49.

    Komentarz


    • #3
      Sprawdziłem sam i okazuje się, że po wgraniu firmware'u Customization Version 1321-7706_R14A w telefonie Sony Xperia 1 II usługi VoLTE oraz VoWiFi działają w sieci PLAY bez problemu.
      Czyli w Play nie jest to kwestia nr IMEI telefonu a wgrania tylko odpowiedniej wersji oprogramowania.
      Może się ta informacja komuś przydać, jeżeli telefon Xperia 1 II Model: XQ-AT51 będzie miał z innej dystrybucji np. Orange i nie będzie mógł włączyć VoLTE i WiFi Calling na karcie SIM z Play.

      Mógłby ktoś z PLAY przekazać ludziom od strony https://www.play.pl/uslugi/volte/ aby bardziej na bieżąco aktualizowali listę telefonów bo tam ciągle telefonu SONY Xperia 1 II Model: XQ-AT51 nie ma (stan na 31.07.2020r, pomimo że PLAY sprzedaje ten model od 17.07.2020r). Do tego zaznaczyć na tej stronie wyraźnie należy, że VoLTE nie będzie działać na telefonie z innej dystrybucji niż PLAY lub w wersji tzw. niebrandowanej europejskiej wraz z podaniem Customization Version. Naprawdę to pozwoli na ułatwienie użytkownikom jak i pracownikom BOK, ustalenia dlaczego VoLTE nie działa w PLAY nawet jak telefon będzie już wymieniony na tej stronie.


      Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa: Screenshot1 (31 lip 2020 08_41_59).png
Wyświetleń: 26
Rozmiar: 64,8 KB
ID: 836839

      Komentarz


      • #4
        Zamieszczone przez wamar Zobacz posta
        Sprawdziłem sam i okazuje się, że po wgraniu firmware'u Customization Version 1321-7706_R14A w telefonie Sony Xperia 1 II usługi VoLTE oraz VoWiFi działają w sieci PLAY bez problemu.
        Czyli w Play nie jest to kwestia nr IMEI telefonu a wgrania tylko odpowiedniej wersji oprogramowania.
        Może się ta informacja komuś przydać, jeżeli telefon Xperia 1 II Model: XQ-AT51 będzie miał z innej dystrybucji np. Orange i nie będzie mógł włączyć VoLTE i WiFi Calling na karcie SIM z Play.

        Mógłby ktoś z PLAY przekazać ludziom od strony https://www.play.pl/uslugi/volte/ aby bardziej na bieżąco aktualizowali listę telefonów bo tam ciągle telefonu SONY Xperia 1 II Model: XQ-AT51 nie ma (stan na 31.07.2020r, pomimo że PLAY sprzedaje ten model od 17.07.2020r). Do tego zaznaczyć na tej stronie wyraźnie należy, że VoLTE nie będzie działać na telefonie z innej dystrybucji niż PLAY lub w wersji tzw. niebrandowanej europejskiej wraz z podaniem Customization Version. Naprawdę to pozwoli na ułatwienie użytkownikom jak i pracownikom BOK, ustalenia dlaczego VoLTE nie działa w PLAY nawet jak telefon będzie już wymieniony na tej stronie.


        Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa: Screenshot1 (31 lip 2020 08_41_59).png
Wyświetleń: 26
Rozmiar: 64,8 KB
ID: 836839
        Czy wymieniona wersja firmware jest domyślna w sprzedawanych przez Play telefonach czy trzeba ją samemu wgrać? Jeśli samemu to można ją bez problemów skądś ściągnąć?

        Komentarz


        • #5
          Nie mam telefonu z PLAY to nie mogę potwierdzić, jaka wersja oprogramowania jest w dystrybucji PLAY. Niemniej Customization Version 1321-7706 jest tzw. niebrandowaną wersją dla UE, i w PLAY (i prawdopodobnie u innych operatorów w PL) działa bez zarzutu z VoLTE i VoWiFi.

          P.S. Co do dostępnych oficjalnych firmwar'ów do SONY to poszukaj przydatnej aplikacji XperiFirm do pobrania i użyj programu newflasher w wersji min. 33

          Komentarz


          • #6
            Zamieszczone przez wamar Zobacz posta
            Nie mam telefonu z PLAY to nie mogę potwierdzić, jaka wersja oprogramowania jest w dystrybucji PLAY. Niemniej Customization Version 1321-7706 jest tzw. niebrandowaną wersją dla UE, i w PLAY (i prawdopodobnie u innych operatorów w PL) działa bez zarzutu z VoLTE i VoWiFi.

            P.S. Co do dostępnych oficjalnych firmwar'ów do SONY to poszukaj przydatnej aplikacji XperiFirm do pobrania i użyj programu newflasher w wersji min. 33
            A miałeś jeszcze możliwość sprawdzenia czy telefon już w niebrandowanej wersji obsługiwał wifi calling i volte w innej sieci niż Play? Oraz czy miałeś może okazję używać już tej wersji niebrandowanej za granicą? Jestem ciekaw czy działa wtedy volte. Według play, nie działa on w roamingu, ale może w ogólnej wersji nie ma takiego ograniczenia.

            Według play.pl telefon w ich wersji obsługuje wifi calling ale nie volte. Zrobiłem zgłoszenie z pytaniem czy planują obsługiwać volte. Jeśli kupię u nich telefon nie chciałbym musieć od razu zmieniać firmware'u.

            Komentarz


            • #7
              Tak jak pisałem wcześniej, strona https://www.play.pl/uslugi/volte/ nie jest aktualizowana na bieżąco i Sony Xperia 1 II z dystrybucji PLAY na pewno obsługuje również i VoLTE pomimo, że nie jest jeszcze na tej stronie umieszczona, tak samo jak niebrandowana Motorola One Action działa z VoLTE i VoWiFi (mam taki egzemplarz niebrandowany i działa w PLAY w przeciwieństwie do ORANGE).

              Niestety nawet konsultanci z BOK opierają swoją wiedzę na bazie tego co jest na w/w stronie przez co często wprowadzają klientów w błąd. Pomocny jest serwis, gdzie sami użytkownicy zgłaszają informacje o dostępności VoLTE i VoWiFi dla danego telefonu u danego operatora https://wificalling-volte.pl/ ale i tam nie zawsze są wszystkie przypadki są już potwierdzone.

              Generalnie PLAY jest jednym z bardziej otwartych operatorów na VoLTE i VoWiFi i obsługuje dość sporą ilość nowych telefonów ze swojej dystrybucji i tzw. niebrandowanych.

              Komentarz


              • #8
                Zamieszczone przez wamar Zobacz posta
                Tak jak pisałem wcześniej, strona https://www.play.pl/uslugi/volte/ nie jest aktualizowana na bieżąco i Sony Xperia 1 II z dystrybucji PLAY na pewno obsługuje również i VoLTE pomimo, że nie jest jeszcze na tej stronie umieszczona, tak samo jak niebrandowana Motorola One Action działa z VoLTE i VoWiFi (mam taki egzemplarz niebrandowany i działa w PLAY w przeciwieństwie do ORANGE).

                Niestety nawet konsultanci z BOK opierają swoją wiedzę na bazie tego co jest na w/w stronie przez co często wprowadzają klientów w błąd. Pomocny jest serwis, gdzie sami użytkownicy zgłaszają informacje o dostępności VoLTE i VoWiFi dla danego telefonu u danego operatora https://wificalling-volte.pl/ ale i tam nie zawsze są wszystkie przypadki są już potwierdzone.

                Generalnie PLAY jest jednym z bardziej otwartych operatorów na VoLTE i VoWiFi i obsługuje dość sporą ilość nowych telefonów ze swojej dystrybucji i tzw. niebrandowanych.
                Ok. Dzięki. Myślę, że Play podaje na stronie informacje odnośnie telefonów brandowanych dla nich. Nawet na polecanej przez Ciebie stronie można zobaczyć, że dla niektórych telefonów wifi calling i volte działają tylko na niebrandowanym firmware.
                No i napisałeś wcześniej, że powinni dodać info o niedziałaniu tych usług na wersji niebrandowanej europejskiej a z drugiej strony chwalisz się, że Tobie jednak działa, więc trochę się pogubiłem.

                Komentarz


                • #9
                  Może inaczej się wysłowię, strony https://www.play.pl/uslugi/volte/ oraz https://wificalling-volte.pl/ nie należy brać za jedyną słuszną wyrocznie z powodu, że pierwsza jest nieaktualna (bo pracownicy PLAY ją nie aktualizują na bieżąco) a druga pomimo, że jest bardzie aktualizowana przez społeczność to też nie jest ostateczną wyrocznią bo np. dla telefonu brandowanego przez PLAY SONY XPERIA 1 II u operatora PLAY nie ma potwierdzenia tylko dlatego, że jeszcze nie zgłosił się żaden bardziej świadomy użytkownik tego telefonu, który by to potwierdził.

                  Co do dodania info na stronie https://www.play.pl/uslugi/volte/ to pisałem:
                  "Do tego zaznaczyć na tej stronie wyraźnie należy, że VoLTE nie będzie działać na telefonie z innej dystrybucji niż PLAY lub w wersji tzw. niebrandowanej europejskiej wraz z podaniem Customization Version."
                  Co oznacza, że VoLTE w PLAY w telefonie SONY XPERIA 1 II działa z dystrybucji PLAY lub w wersji tzw. niebrandowanej Trochę ten język polski trudny


                  Komentarz


                  • #10
                    Za dużo "lub" w jednym zdaniu i się pogubiłem Zobaczę co mi powiedzą odnośnie zgłoszenia. Może zaktualizują jednak stronę. Ale nadal nie będę wiedział jak jest z tym roamingiem. Play twierdzi, że VoLTE w roamingu nie działa, więc może to blokuje w swojej wersji. Ale widziałem opinie dotyczące poprzednich modeli, że w wersji niebrandowanej działa.
                    Ostatnio edytowany przez pioterus; 05.08.2020, 00:45.

                    Komentarz


                    • #11
                      Tak VoLTE w roamingu krajowym (który jest już likwidowany w PLAY) oraz międzynarodowym jeszcze nie działa. Dopiero upowszechnienie technologi 5G, w której pakietowa transmisja głosu (VoLTE) jest technologią "must have", spowoduje że pewnie i w roamingu międzynarodowym VoLTE będzie z czasem dostępne.

                      Komentarz


                      • #12
                        Dostałem tylko pośrednią odpowiedź od Play. Osoba rozpatrująca moje zgłoszenie nie skontaktowała się ze mną, tylko wysłała mi na telefon wiadomość konfiguracyjną by włączyć mi VoLTE czyli jakby Xperia 1 II miała je obsługiwać. Tylko, że ja tego modelu jeszcze nie mam Chciałem się upewnić przed zakupem czy jest w pełni wspierany przez Play.

                        Komentarz

                        o nas
                        Forum Sieci Play
                        Kontakt z Biurem Obsługi Klienta PLAY
                        Infolinia Klienta Indywidualnego *500 lub 790 500 500
                        Infolinia Klienta Biznesowego *600 lub 790 600 600
                        Dołącz do Nas
                        Pracuję...
                        X