Ogłoszenie

Zwiń

Uwaga na fałszywe e-faktury! [WAŻNE][UPDATE]

AKTUALIZACJA

Dostaliśmy kilka zgłoszeń od klientów, którzy dostają podejrzane e-faktury. Są to jak na razie pojedyncze przypadki, ale lepiej zwrócić na to dokładnie uwagę.

Jak rozpoznać, że faktura jest wysłana przez PLAY?

Nasze faktury wysyłamy tylko i wyłącznie z adresu awizo@mojefinanseplay.pl . Uwaga!!! Niestety przestępcy wysyłają dziś maile własnie z takiej domeny!!! Maile wysyłane także z innych adresów, zawierające w tytule informację o e-fakturze z PLAY, powinny być od razu kasowane. Maile rozsyłane z wirusem mają w nagłówku adres awizo@play.pl. Prosimy o ich nie otwieranie.

Nie wysyłamy faktur w plikach zip., DOC. . Nasza faktura jest plikiem PDF ale to pewnie też zaraz zostanie skopiowane.


Jeśli macie jakiekolwiek wątpliwości to bardzo prosimy o kontakt z naszym Biurem Obsługi Klienta lub sprawdzenie w Play24. Można się tam upewnić czy dana faktura jest już w naszym systemie.


Jak sprawdzić e-fakturę http://www.blogplay.pl/2014/10/jak-sprawdzic-e-fakture/



Pojawiło się nowe zagrożenie:
Uwaga ważne, proszę uważajcie! Zostaliśmy poinformowani o podszywaniu się nielegalnego serwisu pod Play24. Internauci otrzymują mail z adresu no-reply@playy.pl nakłaniający adresata do zalogowania się do Play24 pod fałszywym adresem.

Fałszywy adres Play24 jest hostowany na zagranicznym serwerze, domena playy.pl zarejestrowana jest w Polsce. Serwis może służyć wyłudzaniu danych osobowych/danych o usługach tylko od naszych klientów. Mimo zabezpieczenia hasłem jednorazowym, przejęcie kontroli nad Play24 może w niektórych przypadkach narazić użytkownika nawet na straty finansowe.

Pamiętajcie, że logujemy się do PLAY24 wyłącznie z domeny play.pl podpisanej odpowiednim certyfikatem
Zobacz więcej
See less

Czy Play myśli wypłacić odszkodowanie klientom których dane zostały upłynnione :).

Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Sieć Czy Play myśli wypłacić odszkodowanie klientom których dane zostały upłynnione :).

    Najpierw link: https://zaufanatrzeciastrona.pl/post...ekly-do-sieci/

    A teraz pytanie jakim kurcze cudem takie cuda u was i czy zamierzacie wypłacać odszkodowania osobom pokrzywdzonym . Rodo niby działa ale was to chyba jakimś cudem omija szerokim łukiem .

  • #2
    Dzień dobry, Play na pewno dokładnie wyjaśni tę sprawę.
    Ostatnio edytowany przez Play4You; 20.06.2018, 08:54. Powód: błąd
    Pomoc Play

    Play.pl
    Facebook.com/Play4You
    Tel. +48 790 500 500

    Komentarz


    • #3
      Wiesz @Play4You pytam bo nie bardzo rozumię jak do takiego czegoś mogło dojść (No dobra rozumię ale pojąć nie mogę), że w sumie dowiadujemy się o tym od osób trzecich. Pisząc my, mam na myśli także firmę Play. Powinniście montować jakieś programy szpiegujące które by zapisywały info gdy ktoś kopiuje tak wielką bazę danych i wysyła alert w odpowiednie miejsce. Wtedy można by to wychwycić a tak to jest jakaś paranoja. Przecież to są dane wrażliwe i w odpowiednich rękach są bardzo groźne . A ktoś to sprzedaje za śmieszne 2k zł.
      Ostatnio edytowany przez Riddick1500; 15.06.2018, 11:34.

      Komentarz


      • #4
        Nie mam otwartych żadnych zgłoszeń, zgód marketingowych itp. Play do mnie wydzwania.

        Komentarz


        • #5
          Play weryfikuje te sprawę już od dłuższego czasu i na pewno zajmie się nią w sposób należyty.
          Pomoc Play

          Play.pl
          Facebook.com/Play4You
          Tel. +48 790 500 500

          Komentarz


          • #6
            Nawet się zdziwiłam, jak zobaczyłam ich numer w nieodebranych, czego mogą chcieć. Czyżby moje dane wyciekły? Na szczęście za pomocą UKE zmusiłam Play do usunięcia danych nadmiarowych więc w razie czego nie będę w najgorszej sytuacji.

            Komentarz


            • #7
              Problem w tym @Play4You, że to co raz dostało się do sieci to już z niej nie zniknie. Innymi słowy co byś Cię nie zrobili to tych danych nie da się skasować z sieci. I jest duże prawdopodobieństwo, że ktoś zrobi z tego użytek. A potem trzeba będzie bujać się po sądach .

              @Dorotea czyżby jedna z pierwszych poszkodowanych ?
              Ostatnio edytowany przez Riddick1500; 15.06.2018, 11:41.

              Komentarz


              • #8
                Zamieszczone przez Dorotea Zobacz posta
                Nawet się zdziwiłam, jak zobaczyłam ich numer w nieodebranych, czego mogą chcieć. Czyżby moje dane wyciekły? Na szczęście za pomocą UKE zmusiłam Play do usunięcia danych nadmiarowych więc w razie czego nie będę w najgorszej sytuacji.
                "dane nadmiarowe" - czyli jakie? Proszę o więcej szczegółów.

                Komentarz


                • #9
                  Zamieszczone przez Play4You Zobacz posta
                  Play weryfikuje te sprawę już od dłuższego czasu i na pewno zajmie się nią w sposób należyty.
                  Czy wyciek danych był przed RODO? Dlaczego nic na ten temat nie było w ogólnodostępnych mediach lub na blogu Play. Czy nie jest tak że operator jest zobowiązany do ogłoszenia w mediach że wyciekły dane? To naprawdę jest niepokojące! Już kiedyś pisałam że Play ( i inni operatorzy sieci komórkowych, kablowych, TV, VOD itp.) powinno uznawać profil zaufany ( banki go akceptują, ZUS, EPUAP i strony rządowe.gov). Skoro mogę przy pomocy profilu zaufanego złożyć wniosek o dowód osobisty, prawo jazdy czy też ubiegać się o 500+ , to dlaczego operatorzy nie chcą honorować profilu zaufanego? Nie było by wtedy takich problemów jak ten opisany wyżej.

                  Komentarz


                  • #10
                    @Yula
                    Nadmiarowe, czyli wszystko poza minimum (imię, nazwisko, PESEL), które wymaga ustawa do rejestracji prepaid. Kazałam usunąć adres zamieszkania i korespondencyjny, serię i nr dowodu. Nie od razu chcieli to uczynić, dopiero interwencja UKE pomogła. Klienci abonamentowi oczywiście są w gorszej sytuacji, bo Play przetwarza komplet ich danych.

                    @Riddick1500
                    Będę relacjonować, ale może nie mieć związku, bo mam maila, że odpięli mi jeden nr od konta, co się zgadza, bo przeniosłam go do innej sieci. Może w tej sprawie chcieli się skontaktować choć podobno tak nie robią. Jeśli ponowią kontakt postaram się odebrać i dowiedzieć o co chodzi.
                    Ostatnio edytowany przez Dorotea; 15.06.2018, 12:09.

                    Komentarz


                    • #11
                      Zamieszczone przez Play4You Zobacz posta
                      Dzień dobry, Play na pewno będzie kontaktować się z zainteresowanymi osobami w związku z tą sprawą.
                      Nie chcę czekać aż ktoś skontaktuje się ze mną. Albo że przyjdzie ponaglenie o spłacie pożyczki, której nie zaciągałem.
                      Czy mogę zgłosić się do salonu Play i otrzymać informację czy moje dane wyciekły? Będzie dla was lepiej, że daliście już taką możliwość

                      Komentarz


                      • #12
                        @agrutko - do salonu? Przecież właśnie z salonu wyciekły dane! Zrób w tej sprawie zgłoszenie na Play24.pl.
                        Ostatnio edytowany przez Yula; 15.06.2018, 12:19.

                        Komentarz


                        • #13
                          Za trzecim razem udało mi się odebrać tel. i chodzi o negatywną ocenę rozpatrzenia zgłoszenia więc na razie jestem spokojna

                          Wracając do wycieku, pamiętam wątki o wyłudzaniu danych przy rejestracji, kserowaniu dowodu i argumentację oponentów, że to przewrażliwienie, paranoja, a tymczasem stało się. Jednak zawsze warto dbać o to, żeby zostawiać jak najmniej danych różnym firmom.
                          Ostatnio edytowany przez Dorotea; 15.06.2018, 12:27.

                          Komentarz


                          • #14
                            @agrutko - pracownik w salonie nie będzie potrafił udzielić Ci takiej informacji bo jej zwyczajnie nie posiada. Jeśli masz co do tego wątpliwości to możesz oczywiście zarejestrować w tej sprawie zgłoszenie.
                            Pomoc Play

                            Play.pl
                            Facebook.com/Play4You
                            Tel. +48 790 500 500

                            Komentarz


                            • #15
                              Zamieszczone przez Play4You Zobacz posta
                              @agrutko - pracownik w salonie nie będzie potrafił udzielić Ci takiej informacji bo jej zwyczajnie nie posiada. Jeśli masz co do tego wątpliwości to możesz oczywiście zarejestrować w tej sprawie zgłoszenie.
                              Nie mogę zrobić zgłoszenia, bo nie mam żadnego numeru u was. Ostatni zabrałem z Play rok temu. W panelu nie mam takiej opcji. A problem mnie też dotyczy, bo CSV ma dane ludzi, którzy byli klientami na kilka lat wstecz. Więc co robić?

                              Komentarz

                              o nas
                              Forum Sieci Play
                              Kontakt z Biurem Obsługi Klienta PLAY
                              Infolinia Klienta Indywidualnego *500 lub 790 500 500
                              Infolinia Klienta Biznesowego *600 lub 790 600 600
                              Dołącz do Nas
                              Pracuję...
                              X