PDA

Zobacz pełną wersję : Uruchamianie nadajnika

Michał.
01-05-2013, 11:39
Ile orientacyjnie czasu trwa uruchamianie BTSa? Tak od powieszenia gratów do pojawienia się zasięgu w telefonach? :) W mojej lokalizacji już prawie miesiąc wiszą zabawki na maszcie, kable od szafy dociągnięte, szafa wyposażona itp.

Domyślam się, że muszą wykonać pewnie jakieś pomiary, potem krótki test, równolegle papierologia typu RDOŚ itd. Czy ktoś wie, ile to może trwać?

Lokalizacja (może ktoś coś będzie wiedział ;) ):

Play » E-GSM900 (WYS4460) UMTS900 (WYS4460)
GPS: 52.686944,21.496667

jahu
01-05-2013, 11:46
Około 2-3 miesiące. Jeśli nie ma jakiś innych komplikacji.

Michał.
01-05-2013, 12:05
O, to trochę dłużej, niż zakładałem. A w tym konkretnym przypadku niewiele krócej od momentu uzyskania pozwolenia radiowego z UKE do postawienia masztu i powieszenia gratów.

Wiesz może co się składa na całą tę drogę od postawienia masztu do puszczenia fal w eter? Ciekaw jestem, bo pracuję w branży telekomunikacyjnej i się tym interesuję, ale mobi to akurat nie moja działka ;)

jahu
01-05-2013, 13:10
Powiem Ci tyle co ja kiedyś usłyszałem. Wszystko zależy od tego gdzie ten nadajnik ma powstać czy ma być to maszt wybudowany od 0 czy może jest to nadajnik na jakimś obiekcie (komin, budynek itp). W przypadku masztu na obiekcie nie jest potrzebne zezwolenie na budowę co znacznie skraca czas postawienia stacji. Zanim stacja powstanie robione są testy które potrzebne są do uzyskania pozwolenia od UKE. Po otrzymaniu pozwolenia od UKE oraz pozwolenia na budowę ( w przypadku masztów wolno stojących ) operator może budować stację. Po wybudowaniu stacji następują testy, operator musi jeszcze uzyskać pozwolenie od UKE na nadawanie. Gdy te wszystkie warunki spełni to wtedy stacja może rozwinąć skrzydła i zacząć nadawanie :) Nie pisałem jak to wygląda czasowo bo nie pamiętam dokładnie. Oczywiście jeśli nie ma protestów cały proces idzie sprawniej.

Qardex
01-05-2013, 18:55