Wątek: UWAGA na próby wyłudzenia przez Play 5zł za Bezpieczny Internet

Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 22
  1. #1
    Player
    Dołączył
    Feb 2013
    Posty
    394
    Dzięki!
    0
    Podziękowano 5 razy

    UWAGA na próby wyłudzenia przez Play 5zł za Bezpieczny Internet

    Niestety jakość obsługi BOK jest na baaaardzo niskim poziomie.
    Wg konsultantów Play transfer 10KB (100KB) jest powodem do naliczenia opłaty 5zł za Bezpieczny Internet, a regulamin mówi jasno:
    Mechanizm „Bezpieczny Internet” polega na naliczaniu opłaty za transmisję danych w
    zależności od użycia, zgodnie z przedziałami poniżej :
    i. powyżej 100 kb do 5 MB – 5 PLN
    ii. powyżej 5 MB do 250 MB – 5 PLN
    iii. powyżej 250 MB do 1 GB – 10 PLN
    niestety jest to jak walka z wiatrakami, 3 reklamacji nie będzie, za to leci zgłoszenie do UKE, trzeba tresować pseudo specjalistów z Play.

  2. #2
    Player
    Dołączył
    Jun 2012
    Posty
    532
    Dzięki!
    9
    Podziękowano 6 razy
    BUCKS, przeczytałeś regulamin swojej taryfy? Jak masz dane rozliczane (co ile KB i wysłane/odebrane)? Jeśli co 100 KB to nawet jak przetransferowałeś 10 KB jest ono zaokrąglone do 100 KB. W praktyce jakakolwiek, nawet najmniejsza transmisja powoduje naliczenie przynajmniej pierwszego progu w mechanizmie.

  3. #3
    Hardcore Player Awatar pakierhakierxd
    Dołączył
    Jun 2012
    Skąd
    Supraśl
    Posty
    1,350
    Dzięki!
    5
    Podziękowano 24 razy

    Odp: UWAGA na próby wyłudzenia przez Play 5zł za Bezpieczny Internet

    Zgadzam się z tobą, wszystko pisze w regulaminie a ze ludzie ich nie czytają to inna sprawa.

  4. #4
    Player
    Dołączył
    Feb 2013
    Posty
    394
    Dzięki!
    0
    Podziękowano 5 razy
    no właśnie ludzie nie czytają regulaminów, a jak czytają to ich niestety nie rozumieją.

    Transfer danych 10KB (w zaokrągleniu 100KB), a regulamin podaje wyraźnie, że dopiero POWYŻEJ 100KB do 5MB jest płatne 5zł, czyli do 100KB połączenie jest GRATIS.

    [EDIT]
    Pomijam w tym wypadku kilka faktów:
    - różnica 5zł w saldzie konta i w saldzie do zapłaty była widoczna zanim pojawiło się w systemie rzekome płatne połączenie za transfer danych, dlatego różnicę w saldzie o 5zł zgłosiłem jako błąd i reklamację, bo to nie pierwsza taka sytuacja w Play z jaką mam do czynienia.
    - za drugim razem konsultant doradzał włączenie operatorskiej blokady na transfer danych, szkoda, że nikt nie sprawdził, że takowa blokada jest już aktywna od miesiąca, więc w teorii nie jest możliwe, aby tydzień temu nawiązać "płatne" połączenie z internetem.

    W tym przypadku skupiłem się wyłącznie na samym regulaminie usługi Bezpieczny Internet, zwracając uwagę, że nie było żadnego połączenia, które byłoby podstawą do naliczenia 5zł i to powinno wystarczyć na pozytywne załatwienie reklamacji.

    W świetle powyższego uważam, że Play próbuje na siłę wyłudzać po 5zł od abonentów.
    Konsultanci nie znają Regulaminu usługi Bezpieczny Internet i po drugie nie weryfikują prawidłowo zgłoszeń tylko lecą szablonami, nastawiając się na ilość, a nie na jakość obsługi.
    Ostatnio edytowane przez BUCKS ; 14-04-2013 o 15:32

  5. #5
    Player
    Dołączył
    Jan 2013
    Skąd
    Szczecin
    Posty
    798
    Dzięki!
    4
    Podziękowano 29 razy
    j) Rozliczanie jednostek w ramach pakietu jest dokonywane co 100 kB (za każde rozpoczęte 100
    kB transmisji danych).
    Tyle w temacie.

  6. #6
    Player
    Dołączył
    Feb 2013
    Posty
    394
    Dzięki!
    0
    Podziękowano 5 razy
    @michasm jestem ciekaw jak Ty uważasz, bo póki co nie wiem jak to interpretować.
    Twoim zdaniem podany w billingu transfer danych 10KB jest podstawą do naliczenia 5zł, czy nie?
    Osobiście zapis "powyżej 100 kb do 5 MB – 5 PLN" interpretuję, że chodzi o KILOBAJTY, a nie kilobity

  7. #7
    Player
    Dołączył
    Jan 2013
    Skąd
    Szczecin
    Posty
    798
    Dzięki!
    4
    Podziękowano 29 razy
    Pobrałeś 10kB. Według regulaminu ilość danych zaokrąglana jest do 100kB. Czyli naliczyło Ci 100kB. Zgodnie z regulaminem naliczona została opłata w wysokości 5zł.

  8. #8
    Player
    Dołączył
    Feb 2013
    Posty
    394
    Dzięki!
    0
    Podziękowano 5 razy
    @michasm
    Podaj mi w którym punkcie regulaminu jest podane, że opłata 5zł jest naliczana od 100KB, bo ja widzę tylko zapis, że opłata 5zł jest za transfer powyżej 100KB.

    Zwracam uwagę na znaczenie słowa POWYŻEJ, bo mam wrażenie, że niestety wszyscy wypowiadający się w tym wątku nie rozumieją znaczenia tego słowa, w efekcie błędnie interpretują regulamin.

  9. #9
    Player
    Dołączył
    Jan 2013
    Skąd
    Szczecin
    Posty
    798
    Dzięki!
    4
    Podziękowano 29 razy
    EDIT:

    Masz całkowitą rację. Powyżej 100kB, a naliczyło Ci 100kB, więc opłaty nie powinno być...

    EDIT2:

    To była jedna sesja 10kB czy np. 2 sesje po 5kB? Jeśli na play24 widnieje to w jednej pozycji to nie powinni naliczyć opłaty.

    EDIT3:

    Gdy składasz reklamację związaną z fakturą to nie trzeba jej opłacać. System do czasu rozpatrzenia nie zablokuje połączeń w związku z jej nieopłaceniem. Nie opłacaj jej więc i w kółko ją reklamuj w nadziei, że w końcu ktoś ogarnięty zajmie się sprawą. Jasno zaznaczaj "powyżej" włącznie z wymienianiem podpunktu, o który Ci chodzi. Ja widziałem tylko przedział zamknięty jak to czytałem, a jest to przedział lewostronnie otwarty (prawostronnie zamknięty).
    Ostatnio edytowane przez michasm ; 14-04-2013 o 17:44

  10. #10
    Player
    Dołączył
    Feb 2013
    Posty
    394
    Dzięki!
    0
    Podziękowano 5 razy
    @michasm
    w billingu jest 1 połączenie na 10KB, w zaokrągleniu 100KB na które powołał się konsultant przy drugiej reklamacji.
    Na szczęście skorygowałeś swoją wypowiedź, także przywróciłeś moją wiarę w ludzi, że potrafią czytać ze zrozumieniem i wyciągać właściwe wnioski

    W tej sprawie jest również inna kwestia, o której już pisałem, że od miesiąca jest aktywna blokada operatorska na transfer danych, więc rzekome połączenie 10KB sprzed tygodnia nie miało racji bytu, dodatkowo, aby nie naliczało kolejnych opłat konsultant sugeruje włączyć właśnie tę blokadę, która już działała kilka tygodni wcześniej zanim pojawił się problem

    Dla innych postaram się wytłumaczyć łopatologicznie:
    http://sjp.pwn.pl/szukaj/powy%C5%BCej
    powyżej
    1. «wyżej w stosunku do jakiegoś punktu odniesienia»
    2. «w tekście napisanym lub w wypowiedzi: bliżej początku tekstu, wcześniej omówiony lub wymieniony»
    3. «ponad poziom, o którym się mówi»
    4. «bliżej źródła rzeki»
    5. «na północ od jakiegoś punktu»
    Biorąc pod uwagę znaczenie słowa powyżej z pkt. 1 i 3 to zwrot "powyżej 100KB" oznacza nic innego jak "od 101KB w górę", czyli zgodnie z regulaminowymi zaokrągleniami opłata 5zł jest za transfer:
    od 200KB do 5MB.

    [EDIT]
    Rozwijając temat to:
    1. Jedno połączenie 1-100KB to w zaokrągleniu razem 100KB, czyli transfer bezpłatny w ramach usługi Bezpieczny Internet
    2. Natomiast 2 połączenia po 1KB każde, co prawda razem wychodzą 2KB ale regulaminowo w zaokrągleniu wyjdzie 2x po 100KB, czyli razem 200KB i wówczas będzie należało się 5zł za pierwszy próg 200KB-5MB
    3. Z kolei 52 połączenia po 1KB każde daje razem 52KB, jednak po regulaminowych zaokrągleniach mamy 52x 100KB, czyli 5200KB, co daje ponad 5MB (5120KB), czyli wchodzimy w drugi próg ponad 5MB do 250MB za 10zł.
    Ostatnio edytowane przez BUCKS ; 14-04-2013 o 18:40 Powód: Rozwinięcie tematu pkt. 1-3

Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •