Wątek: Play nie dla firm? sprzedaż wadliwego towaru za pośrednictwem eShop.

Strona 1 z 6 123 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 54
  1. #1

    Dołączył
    Jan 2014
    Posty
    65
    Dzięki!
    0
    Podziękowano 5 razy

    Play nie dla firm? sprzedaż wadliwego towaru za pośrednictwem eShop.

    Witam,

    Śledzę to forum od pewnego czasu i jestem przerażony w jaki sposób klienci, którzy zaufali firmie Play muszą dochodzić swoich praw. Cieszy natomiast fakt, że to forum jest dość dobrze wypozycjonowane i osoby pomagające z imienia firmy Play starają się, choć troszkę przywrócić wiarę w firmę aspirującą do bycia liderem na polskim rynku telekomunikacji. Z uwagi na powyższe chciałem opisać jak wygląda mój zakup w sklepie internetowym eShop.
    25-10-2013r będąc przedsiębiorcą kupiłem za pośrednictwem ww. sklepu telefon HTC Desire 500 wraz z abonamentem FORMUŁA 4.0 UNLIMITED oraz z przeniesieniem numeru. 30-10-2013r kupiony towar był już w moim posiadaniu. Szybkość realizacji wręcz chwalebna i bardzo cieszy... otwarcie przesyłki już mniej. Telefon uszkodzony – brak możliwości włączenia aparatu fotograficznego, zakłócenia zewnętrznego głośnika przy odtwarzaniu dźwięków (jakby coś nie za dobrze przylutowane było), dalsze sprawdzenie nie miało sensu, ponieważ wady ewidentnie wskazują na wady fabryczne. Pół godziny po odebraniu przesyłki kontaktuje się z infolinią biznesową BOK. Konsultant prosi mnie o odesłanie przesyłki do eShop wraz z odstąpieniem od umowy zawartej na odległość. Upieram się, że nie chce, wolałbym wymianę tylko telefonu... ponieważ ponowne zamówienie wiąże się z ponownym wypełnianiem dokumentów.
    Na zapytanie, czy mogę oddać do salonu z żądaniem wymiany na nowy dostaje odpowiedz twierdzącą, lecz z informacją, że proces rękojmi czy gwarancji będzie znacznie dłuższy niż odesłanie do sprzedawcy. Mój syn z umową w reku, upoważnieniem i telefonem udał się do pobliskiego Salonu Sprzedaży. Pracownicy Salonu dowiedziawszy się o pochodzeniu umowy bardzo niechętnie zajęli się sprawą, ostatecznie zbywając mego syna z powodu braku NOTARIALNIE potwierdzonego upoważnienia. Salon również prosił o odesłanie wszystkiego do Warszawy. Dwie godziny po odebraniu przesyłki kolejny kontakt z infolinią biznesową BOK. Konsultant zaleca odesłanie przesyłki na ul. Mineralna 15A wraz z odstąpieniem od umowy zawartej na odległość. Spełnia moją prośbę zablokowania przeniesienia numeru. Dodatkowo jestem proszony o skontaktowanie się z dotychczasowym operatorem numeru aby mieć stuprocentową pewność zablokowania zwolnienia numeru.
    31-10-2013r – odsyłam zgodnie z poleceniami pracowników całą przesyłkę firmą kurierską.
    12-11-2013r – pierwsze zgłoszenie nr. 68910220 z zapytaniem jak długo trwa procedura zwrotu spełnionego świadczenia.
    Odp. Przesyłka zostanie Panu odesłana, ponieważ zgodnie z §3 regulaminu odstąpienie od umowy zawartej na odległość w terminie 10 dni nie przysługuje przedsiębiorcom. Wniosek? Przez trzech różnych pracowników zostałem wprowadzony w błąd i narażony na niekorzystne rozporządzenie mym mieniem.
    13-11-2013r - pierwsza reklamacja wysłana do BOK i eShop nr.69033795, 69463567
    Prośba o odsłuchanie ww. rozmów i nie odsyłanie przesyłki bez wcześniejszego kontaktu telefonicznego. Złożenie prawidłowego oświadczenia woli z informacja o wadliwości towaru.
    W międzyczasie przychodzi list informujący o nieuznaniu odstąpienia i przesyłka zwrotna 19-11-2013r bez wcześniejszego kontaktu o który wnioskowałem zostaje odesłana. Bark kontaktu skutkuje niemożliwością odebrania przesyłki. Towar wraca do sklepu a na maila trafia informacja, że jeśli przesyłki nie odbiorę w ciągu trzech miesięcy będzie to skutkowało uznaniem sprzętu za porzucony.
    11-12-2013r – odpowiedz, datowana 03-12-2013r – „konieczna jest ekspertyza (…) proszę o przekazanie telefonu wraz z (…) do najbliższego Salonu Sprzedaży Play”. Próbowałem w pierwszej kolejności takiego rozwiązania o czym napisałem w reklamacji. Zignorowanie prośby odsłuchania rozmów z biznes linii BOK. Widocznie wprowadzenie w błąd klienta przez pracowników to mało istotna sprawa.
    11-12-2013r – druga reklamacja (pocztą elektroniczną i listownie) nr 70653981, 70679570, 71595660 (każdy numer rejestrowany w rożnych odstępach czasowych ostatni 30-12-2013r) pismo formalne reklamacji z tytułu rękojmi. Przypomnienie ze telefon znajduje się w posiadaniu eShop, żądanie wydania towaru wolnego od wad w domyśle zgodnie art. 560 § 1 kodeksu cywilnego.
    28-01-2014r – odpowiedz datowana 23-01-2013r – „uprawnienia dotyczące serwisu aparatu telefonicznego określa karta gwarancyjna dołączona przez producenta danego modelu aparatu do zestawu. W związku z powyższym urządzenie zostanie wysłane do Autoryzowanego Serwisu HTC w celu ekspertyzy, a następnie zwrócone na Pana adres korespondencyjny.(...) W celu przeniesienia numeru do sieci Play proszę o ponowną wizytę w Salonie Sprzedaży”. Komuś się pomyliła gwarancja z odpowiedzialnością sprzedawcy za wadliwy towar, ale poza tym bez zarzutu. Wyślą do ekspertyzy, okaże się, że faktycznie towar wadliwy, wymienia, odeślą... niesmak pozostanie, ale do zaakceptowania, jeśli faktycznie byłaby sprawa załatwiona NIEZWŁOCZNIE. 28 dni na odpowiedz reklamacji z tytułu rękojmi licząc od ostatniej rejestracji a 47 od pierwszej.
    28-01-2014r – trzecia reklamacja 73301251 – z powodu rażących zaniedbań, przeciągającego się braku możliwości korzystania z zakupionego towaru, powołując się na art 560 § 1 kodeksu cywilnego odstępuje od umowy i żądam zwrotu spełnionych świadczeń.
    20-02-2014r – odpowiedz datowana 10-02-2014r (wysłane zwykłym listem) - „(...) został Pan poproszony w rozwiązaniu zgłoszenia numer 69033795 o przekazanie telefonu do autoryzowanego serwisu. Powyższe rozwiązanie jest zgodne z artykułem 560 § 1.”
    Po pierwsze sprzedawcą jest eShop P4 Sp. z o.o. i do niego wysłałem towar z błędnym oświadczeniem woli wywołanym przez zbytnią ufność w kompetencje pracowników firmy Play. Pobliski salon nie chciał przyjąć reklamacji. Po drugie towar cały czas znajduje się w posiadaniu eShop Play.
    „W kwestii odstąpienia od umowy (…) zgodnie z § 3 punktem 9 Regulaminu (…) odstąpienie od umowy zawartej na odległość w terminie 10 dni (…) przysługuje abonentom będącym Konsumentami(...) brak jest możliwości rozwiązania umowy bez naliczania kary umownej wynikającej §16 punktu 13 wymienionego regulaminu”.
    Widocznie konsultant o rozwiązaniu umowy za porozumieniem stron nie słyszał. Odstąpiłem od umowy z powodu wadliwości towaru i niemożliwości doproszenia się firmy Play przez CZTERY miesiące o wywiązanie się z umowy. To ja powinienem domagać się od Play odszkodowania za utratę korzyści, stracony czas, nerwy, depresje syna (rozpieszczony zachodnim podejściem firm do klienta nie może się pogodzić z faktem takiego traktowania klientów w Polsce). Czas jaki poświeciłem na przerzucanie się z Play pismami jest znacznie cenniejszy od tego towaru, który u nich zakupiłem. Jedyna wina leżącą po mojej stronie jest zaufanie konsultantom i pracownikom zamiast samemu przestudiować wszelakie regulaminy.
    Dziś mamy 21-02-2014r. Od zakupu minęło prawie 4 miesiące. Od informacji o wadliwości towaru, zgłoszenia roszczeń na wszelkie możliwe i znane mi kanały 3 miesiące. Czystym przypadkiem, bo wiadomość wysłana została na skrzynkę pocztową wpisaną w umowie, a nie tą, z której wysyłane są wszystkie reklamacje, dowiedziałem się o ponownej probie odesłania mi wadliwego towaru.
    Play profesjonaliści w każdym calu. Konia z rzędem temu kto potrafił będzie przerwać tą karuzele kuriozalności. Daleki jestem od straszenia kogokolwiek sądem.. zwłaszcza gdy moje zastępstwo procesowe będzie kosztowało wielokrotność ceny zakupionego towaru... a może trzeba, bo inaczej nic się nie zmieni? Faktem jest, że żadne miliony pakowane w reklamę nie zmażą szramy na wizerunku firmy Play po takiej „przygodzie”. Na polubowne, czy też honorowe rozwiązanie zaistniałej sytuacji nie mam co liczyć, ale bardzo chciałbym się dowiedzieć jak należy postępować w takich przypadkach? Co tak naprawdę musi być „notarialnie potwierdzone” do złożenia reklamacji telefonu przez oddelegowanego pracownika? Sam podpis czy całe upoważnienie? Pytam z czystej ciekawości, bo umowy, które już w Play posiadam wygaszę a do nowych bądź przenoszenia całościowej obsługi telekomunikacyjnej mej firmy do Play w najbliższym czasie nikt mnie nie namówi.

  2. #2
    Pomoc PLAY Hardcore Player Awatar Play4You
    Dołączył
    May 2012
    Posty
    32,402
    Dzięki!
    67
    Podziękowano 1,870 razy
    Nie ma możliwości odstąpienia od Umowy zawartej na firmę.
    W przypadku złożenia reklamacji z tytułu Rękojmi sprzedawca ma obowiązek ustosunkować się do niej w terminie 14 dni. Czy masz może w tej chwili otwarte zgłoszenie w tej sprawie? Możesz podać jego numer? Jeżeli ktoś ma złożyć reklamację w Twoim imieniu to wymagamy upoważnienia notarialnego.
    Pomoc Play

    Play.pl
    Facebook.com/Play4You
    Tel. +48 790 500 500

  3. #3

    Dołączył
    Jan 2014
    Posty
    65
    Dzięki!
    0
    Podziękowano 5 razy
    Co to znaczy nie ma możliwości? Umowa to nie cyrograf! Play nie jest zobowiązany do uznania odstąpienia od umowy zawartej na odległość z przedsiębiorcą na podstawie ustawy z dnia 27.07.2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego (Dz.U. nr 141, poz. 1176 ze zm.). Tu się zgadzam bezapelacyjnie. Odstąpienie od umowy nastąpiło natomiast zgodnie z prawem tzw. rękojmi czyli odpowiedzialności sprzedawcy za wadliwy towar.
    To że Play wymaga upoważnienia notarialnego już wiem. Natomiast pytałem o jego formę. Czy ma to być pełnomocnictwo w formie aktu notarialnego czy w formie pisemnej z podpisem notarialnie poświadczonym. Pominę kwestie kosztów i zasadności wymagania takiego dokumentu w celu złożenia skutecznej reklamacji.
    Zgłoszenie zostało złożone w dniu wczorajszym na adres eshop@play.pl lecz potwierdzającego numeru jego przyjęcia jeszcze nie dostałem.

  4. #4
    Pomoc PLAY Hardcore Player Awatar Play4You
    Dołączył
    May 2012
    Posty
    32,402
    Dzięki!
    67
    Podziękowano 1,870 razy
    Upoważnienie może być w formie pisemnej z podpisem notarialnie poświadczonym.
    Zrób proszę zgłoszenie do Obsługi Klienta w tej sprawie np. przez Play24. Następnie możesz podesłać mi jego numer. Skieruję sprawę do odpowiedniego działu.
    Pomoc Play

    Play.pl
    Facebook.com/Play4You
    Tel. +48 790 500 500

  5. #5
    Moderator Techniczny Hardcore Player Awatar xaviero
    Dołączył
    Jun 2012
    Skąd
    Stettin, Poland
    Posty
    13,213
    Dzięki!
    15
    Podziękowano 613 razy
    Adres email eshop@play.pl jest błędny, poprawny adres email do Sklepu Internetowego to: eshop@playsklep.pl i dotyczy on jedynie zakupów w internecie, w sprawie obsługi po sprzedażowej proszę kontaktować się z BOK *600/790600600, przez Salon lub Play24.
    Ostatnio edytowane przez xaviero ; 21-02-2014 o 09:47
    >>> Pojawił się problem na forum? Pisz śmiało: <<<

  6. #6

    Dołączył
    Jan 2014
    Posty
    65
    Dzięki!
    0
    Podziękowano 5 razy
    Tak, zgłoszenie zostało wysłane na adres eshop@playsklep.pl a nie jak wcześniej podałem eshop@play.pl. Od 4 miesięcy nic innego nie robię tylko kontaktuje się z salonem, bok czy play24.. ale dobrze ponowiłem zgłoszenie na adres BO klientów biznesowych nr. 74722871. Prawdę mówiąc powinienem wysłać przedsądowe wezwanie do zwrotu spełnionego świadczenia.
    Ostatnio edytowane przez Leopold ; 21-02-2014 o 11:08

  7. #7
    Pomoc PLAY Hardcore Player Awatar Play4You
    Dołączył
    May 2012
    Posty
    32,402
    Dzięki!
    67
    Podziękowano 1,870 razy
    Kieruję sprawę do odpowiedniego działu.
    Pomoc Play

    Play.pl
    Facebook.com/Play4You
    Tel. +48 790 500 500

  8. #8
    Autoryzowany Doradca Biznesowy Hardcore Player
    Dołączył
    Jun 2012
    Skąd
    Kołobrzeg
    Posty
    1,766
    Dzięki!
    14
    Podziękowano 102 razy
    A wystarczyło skorzystać z dedykowanego dla Biznesu kanału obsługi, czyli z Doradcy Biznesowego, niestety to już teraz nie ma znaczenia.
    Doradca Biznesowy Kołobrzeg 793 830 479

  9. #9

    Dołączył
    Jan 2014
    Posty
    65
    Dzięki!
    0
    Podziękowano 5 razy
    Doradca Biznesowy posiada jakąś magiczna moc która sprawia, że firma Play szanuje swoich klientów i obowiązujące w Polsce prawo?

    aktualizacja:
    Właśnie dostałem telefon od syna, że kurier dpd z przesyłka eshop Play stawił się pod adresem korespondencyjnym. Jakim prawem ktokolwiek w ten sposób dysponuje moim mieniem?! Bez żadnej informacji, kontaktu przesyłka jest wysyłana. Mimo pełnej wiedzy sprzedawca odsyła do mnie wadliwy towar. Nie wymienienie niezwłocznie towaru na towar wolny od wad po otrzymaniu reklamacji z tytułu rękojmi ani nie podjęcie jakiejkolwiek próby ich usunięcia skutkuje wiążącym odstąpieniem od umowy zgodnie z art. 560 § 1 KC. Odstąpienie od umowy jest moim uprawnieniem uzależnionym od woli sprzedawcy. Jako kupujący, bowiem nie mogę od umowy odstąpić, jeżeli sprzedawca oświadczy gotowość natychmiastowej wymiany rzeczy wadliwej na rzecz wolną od wad albo niezwłocznie wady usunie. Zwrot „natychmiast” odnosi się nie do gotowości którą w jednej z odpowiedzi reklamacyjnej za pośrednictwem młodszego specjalisty ds. Reklamacji dostałem, lecz do samej już wymiany. Od 20 do 47 dni czkam na odpowiedz reklamacji z tytułu rękojmi. Bardzo chciałbym wiedzieć, kto personalnie odpowiada za wydanie polecenia odesłania wadliwego towaru? Co ja niby miałbym z nim zrobić? Iść do salonu, który nie jest strona w sprawie i próbować ponownie składać reklamacje z tytułu rękojmi? Ponownie czekać 3 miesiące jak paru kolegów z tego forum? A może przybić go do ściany i traktować jako pamiątkę profesjonalizmu firmy Play? Dla mnie odstąpienie od umowy jest wiążące z powodu braku niezwłocznej reakcji ze strony sprzedawcy. Na obecna chwilę czekam na zwrot spełnionego świadczenia. Oczywiście, syn złożył odmowę przyjęcia przesyłki, więc w poniedziałek znów komplet będzie w posiadaniu eShop Play. Syn nie jest upoważniony notarialnie a ja obecnie nie mam możliwości odebrania tej przesyłki o czym można było się dowiedzieć spełniając moją prośbę o kontakt. Wysyłka bez wcześniejszego kontaktu jest ponownym działanie na moją szkodę.
    Z jednym zamówieniem, którego całościowa wartość nie przekracza 1500 zł tyle problemów. Urąga to mej godności, że za pośrednictwem internetu muszę upubliczniać tą wątpliwą przyjemność składania reklamacji w Play i obrazu ich szacunku do klienta oraz polskiego prawa. Mam jednak nadzieje, że tą historie pozna jak najwięcej osób. Dołożę ku temu wszelkich starań. Może nie aby kogoś odstraszyć bo podejrzewam że u konkurencji wcale nie jest lepiej, ale może ktoś kompetentny w końcu zajmie się podobnymi sprawami i zmieni procedury obowiązujące obecnie w firmie Play w których sidła udało mi się wpaść.
    Ostatnio edytowane przez Leopold ; 21-02-2014 o 15:12

  10. #10
    Pomoc PLAY Hardcore Player Awatar Play4You
    Dołączył
    May 2012
    Posty
    32,402
    Dzięki!
    67
    Podziękowano 1,870 razy
    Zaczekajmy na rozwiązanie zgłoszenia, mam nadzieję, że sprawa się wyjaśni.
    Pomoc Play

    Play.pl
    Facebook.com/Play4You
    Tel. +48 790 500 500

Strona 1 z 6 123 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •