PDA

Zobacz pełną wersję : 3 numery w Orange prepaid a przeniesienie do Play



wieniu26
03-03-2013, 11:20
Witam
Posiadam 3 numery w prepaid Orange (zarejestrowane na jedną osobę).
Zastanawiam się nad przeniesieniem ich do Play.
1 na prepaid a 2 na abonament bez telefonów.

Czy mogę liczyć na jakieś "zniżki" bonusy przy 3 numerach?
Jestem skołowany bo w salonie powiedzieli, że 5zł więcej do abonamentu za przeniesienie numeru a na infolinii wręcz odwrotnie bo o 5 zł mniej i 100 min gratis przez 6 miesięcy do wszystkich ofert abonamentowych nawet tej najtańszej (9zł)

Jak to w końcu jest?

Pozdrawiam

LARGO
03-03-2013, 11:43
5 zł mniej w abo jeśli przenosi numer abonamentowy a 5 zł jeśli prepaid. Jeśli przejdziesz z numeru prepaid play ( co najmniej 3 miesiące musisz być w prepeidzie )na abo play to 5 zł abo mniej . Aktywując e-fakture w abo 5 zł mniej. ceny na abo na play.pl uwzględniają już oba upusty 5 zł

wieniu26
03-03-2013, 11:59
Z przejściem na prepaid play sprawa jest jasna.
1. Natomiast wybierając Formułę M (29zł) przechodząc z prepaida Orange zapłacę 34zł?
2. Za drugi numer również 34zł ?

LARGO
03-03-2013, 12:10
tak, dlatego lepiej najpierw na prepaid Play a po 3 miesiącach na abo

wieniu26
03-03-2013, 12:23
Czyli konsultant mnie zmylił na infolinii ? :(
Natomiast na stronie play.pl wybierając formule M (29zl) "przenoszę numer" nie ma nić o dodatkowych 5zł.

LARGO
03-03-2013, 12:25
na play.pl ceny sa już po uwzględnieniu obu upustów 5 złotowych
konsultant może złe zrozumiał , jaki chcesz przenieść typ oferty

wieniu26
03-03-2013, 12:31
Czy te dodatkowe 100min na 6 miesięcy jest tylko przy zamówieniu przez internet?
Jeżeli przenoszę 2 numery na abonament to nie jest tak, że płacę do jednego 5zł więcej czyli 34 zł a juz następny 29zł?

LARGO
03-03-2013, 12:45
100 minut na 6 m jest tylko w eshopie
jeśli przeniesiesz oba numery przez eshop to na oba dostaniesz upust po 5 zł
a z karty na kartę w salonie

wieniu26
03-03-2013, 12:59
Dziękuję

wieniu26
04-03-2013, 11:18
Właśnie jeden konsultant na infolinii mówi, że Formuła M za 34zł a inny 29zł przy przeniesieniu numery z karty (orange) na abo (play)
Dodatkowo nie da sie tego telefonicznie ponoć zrobić bo włączy się jakiś limit aktywacji. Więc nie jest w stanie Play mi przenieść tych 2-3 numerów jednocześnie... ba nawet trzeba czekać 100 dni do aktywacji następnej usługi.

Poplątanie z pomieszaniem i ilu konsultantów tyle opinii.

gerlach
04-03-2013, 11:31
No jakieś zamieszanie jest tutaj. Ktoś tutaj powinien dobrze wytłumaczyć.
Przeniesienie z Orange prepaid na kartę do play to tutaj nie powinno być problemu.

Jakie są zasady jak ktoś chce przenieść numer prepaid z innej sieci do play abonament?

A abonament rozchodzi się czy ktoś będziesz płacił 2x 34 zł czy 1 x 34 zł i 1 x 29 zł (1 umowa jako nowa osoba, a druga umowa podpisana jako klient Play dokupujący kolejną ofertę) czy 2 x 29 zł.

LARGO
04-03-2013, 11:32
Przenoszę wątek do pomocy Play

wieniu26
04-03-2013, 11:43
Zamówić chciałem przez internet bo jak mi powiedziano bez problemu się da 3 numery przenieść bez dodatkowej opłaty 5zł do abonamentu i dodatkowo na 6 miesięcy 100 min gratis. Więc salon sobie odpuściłem z wiadomych przyczyn :). Zadzwoniłem drugi raz na infolinie już mając przed sobą dowód os. i spisane numery do przeniesienia a tu Pani mówi, że nie da się bo sie blokada włączy i dodatkowo te 5zł do abo (wcześniej o owej blokadzie nie było mowy i o dodatkowych 5zł ).
Czy aż tak duży problem jest przenieść 3 numery jednocześnie?
Już na samym początku problemy .... i niejasności ... aż się boje co może być później.

Play4You
04-03-2013, 11:44
W tym przypadku nie ma ograniczeń co do przeniesienia (ilość numerów), bo są to Umowy bez telefonu. Oferta dla osób przenoszących numer i dla Abonentów jest taka sama w nowych FORMUŁACH i jest o 5 zł tańsza niż dla osób, które podpisują nową Umowę bez przenoszenia. Ten podział jest widoczny w Regulaminie Oferty Promocyjnej, jest tam podział abonentów na grupy A i B.

wieniu26
04-03-2013, 12:33
Proszę napisać do jakiej w takim razie grupy należę.?
Co proponujecie abym mógł skorzystać dodatkowo z tych 100min do każdego abonamentu ?
Jak przenieść 3 numery aby nie nastąpiła rzekoma blokada aktywacyjna (limit)?

Play4You
04-03-2013, 12:38
Należysz do grupy A, czyli osób przenoszących numer. 100 minut jest w ofercie z e-shopu, więc przeniesienie musisz zrobić przez formularz na stronie. Blokada nie nastąpi, bo chcesz przenieść dwa numery na abonament w ofercie bez telefonu, a jeden na kartę, co nie powoduje przekroczenia limitu.

wieniu26
04-03-2013, 13:04
Dziękuje bardzo
Właśnie dodzwoniłem się na infolinie i miałem przyjemność rozmawiać z Panę co wcześniej.
System przepuścił zgłoszenia , przeniosło 2 numery. Z karty na kartę to już w salonie.
Jak widać obyło się bez limitu aktywacji :)
Zyskałem 100min, abonament bez dodatkowych 5zł.
Pozdrawiam

Play4You
04-03-2013, 13:13
Dzięki za informację :)

wieniu26
04-03-2013, 16:33
Dzwonił do mnie konsultant Play z numeru 22 212 10 21 z ofertą :), powiedziałem że realizacja przeniesienia jest w trakcie realizacji.
Podpytałem jeszcze raz czy oby na pewno na umowie będzie formula M - 29zł (bezpieczny internet) i druga formuła M - 39zł (pakiet 0.5GB) w kwotach jakie podałem i...... kazano mi sprawdzić przy podpisaniu owe kwoty bo powinny być o 5zł większe bo regulamin jednak mówi, że jestem z grupy B :(.

Grupa A – z warunków dla grupy A opisanych w tabeli powyŜej mogą skorzystać:
Osoby, które przeniosą do Sieci Telekomunikacyjnej P4 swój numer telefonu, na którym usługi telekomunikacyjne świadczone są w ramach umowy zawartej w formie pisemnej oraz zawrą z P4 Umowę o świadczenie Usług Telekomunikacyjnych i okaŜą w dniu zawarcia Umowy nie starszą niŜ dwa miesiące od dnia wystawienia czytelną fakturę za usługi telekomunikacyjne świadczone na przenoszonym numerze,
Ja tego nie spełniam bo mam na kartę w Orange czyli nie posiadam jak jest napisane wyżej umowy w formie pisemnej.
W sumie przy składaniu zamówienia kilka razy wspomniałem, że numery są na kartę i zarejestrowane więc logiczne jest, że umowy między mna a orange być nie może :).
Podobno kopia faktury powinna przyjść na maila tyle, że owego nie podawałem przez infolinie.
Jest ktoś w stanie sprawdzić te moje umowy zanim przyjdą do mnie??
Sam już się w tym połapać nie mogę.

Play4You
04-03-2013, 16:34
Sprawdzałeś?

wieniu26
04-03-2013, 16:35
Sprawdzałeś?

???

Play4You
04-03-2013, 16:45
Przepraszam, nie wyświetliła mi się część wypowiedzi z cytatem i to co napisałeś po nim, na forum nie mogę udostępniac takich informacji.

wieniu26
04-03-2013, 16:53
Powinno być widać cały mój post z cytatem.

Play4You
04-03-2013, 16:56
Tak już jest widoczny, jakiś błąd przeglądarki.

wieniu26
04-03-2013, 17:51
Czy mogę sprawdzić, przeczytać umowę przed podpisaniem w obecności kuriera?

Play4You
04-03-2013, 17:54
Możesz.

wieniu26
04-03-2013, 18:01
Dziękuję.
Wychodzi jednak na to, że przy przenoszeniu na infolini zostałem wprowadzony w błąd bo jednak do abonamentu musi być doliczone 5zł z racji tego, że w/g regulaminu jestem z grupy B :(.

Co proponujecie gdy na umowie będzie abonament podwyzszony o te 5zł?
Podpisać i złożyć reklamację niech odsłuchają nagrania z rozmowy. (znając życie pewnie to potrwa tygodniami)
Nie podpisywać .... `i tutaj mam jakieś oświadczenia napisać czemu nie podpisałem?, czekać aż do Play dojdzie nie podpisana umowa i bedzie możliwość zrobienia nowego zamówienia i ewentualnie przenieść tylko jeden numer?

Play4You
04-03-2013, 18:06
Decyzja należy do Ciebie.

wieniu26
04-03-2013, 18:21
Liczyłem na jakąś podpowiedz :)
Dobrą dla obu stron (play - ja)
Po co mają do mnie wysyłać umowę, która będzie inna niż po ustaleniach telefonicznych.

Posiadam konto na play24 bo mam numer na kartę :)
Zrobiłem zgłoszenie . Status Rozpatrywanie ...

Play4You
04-03-2013, 18:24
Ok zaczekajmy w takim razie na odsłuch i rozwiązanie zgłoszenia.

wieniu26
04-03-2013, 18:38
Jakby dało się przyśpieszyć "Szczegóły zgłoszenia nr 56310929"
Będę wdzięczny.

Play4You
04-03-2013, 18:39
Zgłoszenia rozwiązywane są w kolejności.

wieniu26
04-03-2013, 18:50
Dziękuje w takim razie
Pozdrawiam

Play4You
04-03-2013, 18:56
Pozdrawiam.

wieniu26
06-03-2013, 20:04
Witam ponownie.
Śledzę podobny temat jak mój "Przenoszenie numeru prepaid T-Mobile do abonamentu w PLAY - problem."
Jak widzę regulaminy się zmieniły 20 lutego 2013 odnośnie sprzedaży przez telefon jak internet - zostały rozdzielone jak i interpretacja osób z grupy A lub B się różnią.
Przez telefon zniżka 5 zł jest dla osób , które przechodzą z abo na abo.
Przez sklep internetowy zniżka jest dla osób, które przechodzą za równo z prepaida jak i abo.

Ja dzwoniłem 2 razy aby się upewnić, że dostanę zniżkę 5zł - powiedziano mi, że zniżka mi się należy bo należę do grupy A co jest błędem bo zamawiałem przez telefon a nie sklep internetowy.

Rozumiem, że po raz kolejny zostałem wprowadzony w błąd.

Umów jak nie ma tak nie ma , rozumiem, że do 7dni więc czekam.

Co polecacie zrobić w takim przypadku?
Mam zrobić głoszenie z innego numeru (a posiadam na play24 pod numer prepaid) i po raz kolejny prosić o wyjaśnienia i pouczać konsultantów jak i "speców" z biura obsługi (też pani dzwoniła po zgłoszeniu i wprowadziła mnie w błąd) o aktualnych regulaminach obowiązujących od 20.02.2013?

Proszę o jakieś rady i wskazówki.

Pozdrawiam

Play4You
06-03-2013, 20:20
Zgodnie z tym Regulaminem: http://www.play.pl/resources/pdf/2013/Regulamin_Oferty_Promocyjnej_FORMULA_dla_eshop_Tel esales_19012013.pdf, do Grupy A należą osoby przedłużające umowę, przenoszące numer, przechodzące z karty na abonament. Ten Regulamin jest taki sam przez telefon i przez internet.

wieniu26
06-03-2013, 20:35
W tym co podałeś jest zapis:

[QUOTE]Grupa A – z warunków dla grupy A opisanych w tabeli powyŜej mogą skorzystać:


... nie zapisało posta.
Już nie chce pisać ponownie i analizować dwóch regulaminów.

Proszę tylko spojrzeć na ten zapis... odnośnie grup.
Tylko w regulaminie z 20 lutego 2013 r. i to tylko w sklepie internetowym nie ma zapisu o tej pisemnej umowie.
Pozostałe dwa regulaminy o tym wspominaja.

Play4You
06-03-2013, 20:48
W tym Regulaminie http://www.play.pl/resources/pdf/2013/Regulamin-Oferty-Promocyjnej-FORMULA-dla-e-shop-20012013.pdf nie ma zapisu, ze musisz mieć u swojego operatora umowę. Wybrałeś jakąś ofertę? Złożyłeś zamówienie?

wieniu26
06-03-2013, 21:18
No właśnie cały czas o to chodzi. Ten regulamin byłby Ok i zgadzał sie z tym co konsultanci i osoba z biura obsługi mówiła pod warunkiem gdybym przenosił numer przez sklep internetowy.

Ja natomiast robiłem to przez infolinię dnia 04.03.2013.
Przenosiłem 2 numery na abo formuła M (29zł - bezpieczny int, drugi numer 39zl - 0,5GB) i rzekomo takie ceny mają być co jest oczywiście mało prawdopodobne bo.... to było TELEFONICZNIE.

Dziwie się do tej pory, że osoba przyjmująca zgłoszenia przez infolinie jak i osoba z Biura obsługi (w odpowiedzi na moje zgłoszenie)
twierdzili, że jestem z grupy A :). Co oczywiście jest nie prawdziwe.

Co teraz?

Play4You
06-03-2013, 21:36
Według Regulaminu oferty dostępnej przez telefon jeżeli masz numery w innej sieci ale na kartę to należysz do Grupy B. Tylko w ofercie przez sklep internetowy należałbyś do Grupy A.

wieniu26
06-03-2013, 22:19
Otóż to, należę do grupy B.
Ale jak juz pisałem przy zamówieniu przez telefon jak i w Biurze Obsługi poinformowano mnie o tym , że jestem w grupie A.
Zostałem wprowadzony w błąd - chyba mogę to tak napisać?

Co teraz zrobić?
Da się zlikwidować zamówienie przed wysłaniem umów?
Chcę dalej przenieść te numery tylko z korzyścią dla mnie (10zł dla 2 abo co miesiąc drogą nie chodzi :) )
tylko chodzi mi o czas bo rozumiem, że zgłosznie przeniesienia jest w trakcje realizacji?

Jakby dało się to jakoś anulować i np przenieść 2 numery juz przez sklep int. (o ile się to da)

Play4You2
06-03-2013, 22:24
Jeśli przesyłka jeszcze nie wyszła, możesz zgłosić jej anulowanie poprzez Obsługę Klienta, lub bezpośrednio do e-shopu mailowo. Gdyby już została wysłana, niestety pozostanie jej nie odbierać. Jeśli zaś chodzi o wprowadzenie w błąd, proponuję zgłosić prośbę o odsłuch rozmów już po przeniesieniu, wtedy będziemy mogli przyznać rekompensatę za udzielenie błędnych informacji.

wieniu26
06-03-2013, 22:51
Napisałem zgłoszenie 56441276 i poprosiłem o szybki kontakt (na inny numer niż ze zgłoszenia) w tej sprawie.

Odnośnie odsłuchów i ewentualnej rekompensaty - Po co to wszystko, czekanie, nerwy itp jak można to było dawać rzetelne i prawdziwe informacje potencjalnym abonentom :) zgodnie z regulaminem ?

Mam przenieść 3 numery i myślałem, że przeniesienie trwa szybko stąd oczyściłem z kasy te numery i teraz brak środków zmusza mnie do ponownego doładowania kont. Same straty.

Sam juz nie wiem czy w dobrą stronę idę jak na dzień dobry "takie przeboje" i niejasności.

Play4You2
06-03-2013, 23:05
Właśnie w tym rekompensata - w ramach przeprosin za wspomniane niejasności na wstępie. Oczywiście taka sytuacja nie powinna mieć miejsca, ale skoro już zaistniała, mogę jedynie zaproponować pomoc w przyspieszeniu rozwiązania sprawy. Zgłoszenie ponaglam. Poczekaj proszę na kontakt w tej sprawie.

wieniu26
07-03-2013, 07:12
Dziękuję za ponaglenie.

wieniu26
07-03-2013, 15:36
Niestety nikt nie dzwoni a czas leci.
Postanowiłem zadzwonić sam ale nim wszystko wytłumaczyłem 3 razy mnie rozłączyło. :(
Niestety kasa na koncie mi się skończyła i nie chcę znowu doładowywać orange.

Niestety Pani z Biura obsługi pomimo moich prób nie oddzwoniła.
Stwierdziła tylko, że jest zgłoszenie otwarte. Czyli co? jak mnie 3 razy rozłączyło (a to ja dzwoniłem) Pani z Biura będzie czekać na następny mój telefon? Może sprawa Ją przerosła :). Dziwię się, że otwarła zgłoszenie i zostawiła to, odrzuciła na bok. Masakra. A ja chciałem w ten sposób przenieść numery teściom, rodzicom, siostrze.
Coś mało kompetentne osoby są w tym Biurze i na infolinii.
Ja za taka niekompetencje wyleciał bym z pracy albo wysłali by mnie na przyuczenie.
proszę o ponowne małe ponaglenie : 56441276

Play4You
07-03-2013, 16:03
Sprawa już była ponaglana. Cierpliwości.

wieniu26
09-03-2013, 07:01
Witam
Dzwoniono wczoraj do nie i jak widzę a raczej słyszę nie do końca są znane regulaminy Play co niektórym pracownikom.
Mniejsza o to.
Zgłoszenie zostało anulowane na moją prośbę.

Zgodnie z regulaminem aby stać się abonentem play przenosząc numer z prepaida innej sieci i nie być obciążony dodatkowymi kosztami z tego tytułu (5zł miesięcznie) zgłoszenia należy dokonać przez sklep internetowy.
Szkoda, że do tego wszystkiego musiałem sam dojść :)
Regulamin Oferty Promocyjnej FORMUŁA
w Sklepie Internetowym
obowiązuje od 20 lutego 2013r. do odwołania.

II. Szczegóły Oferty Promocyjnej
1. W ramach niniejszej Oferty Promocyjnej osoby, o których mowa w pkt I ust. 1 powyżej, mają możliwość wyboru następujących taryf:
.......
Grupa A – z warunków dla grupy A opisanych w tabeli powyżej mogą skorzystać:
 Osoby, które przeniosą do Sieci Telekomunikacyjnej P4 swój numer telefonu oraz zawrą z P4 Umowę o świadczenie Usług Telekomunikacyjnych

... dla osób w podobnej sytuacji lub wprowadzonych w błąd polecam:
http://www.play.pl/resources/pdf/2013/Regulamin-Oferty-Promocyjnej-FORMULA-dla-e-shop-20012013.pdf

Play4You2
09-03-2013, 07:08
Rozumiem, że sprawa została ostatecznie wyjaśniona. Przepraszam, jeśli wcześniej wprowadzono Cię w błąd podczas rozmowy.

wieniu26
12-03-2013, 06:27
Witam
Zlecenie zostało anulowane.
Zamówiłem więc przez sklep internetowy w piątek.
Tego samego dnia zamówienie zostało przyjęte jak i wysłane.
Wczoraj w poniedziałek umowy były u mnie do podpisania.
Wszystko się zgadza tak jak w regulaminie. Muszę tylko włączyć e-fakture.

Wieczorem dostałem maila "... Aktualny status zamówienia: "Usługa aktywna"

Usługi zostały aktywowane i zostaną uruchomione w ciągu 24h po ponownym uruchomieniu urządzenia."
Z orange przyszedł sms , że rozpatrują wniosek o przeniesienie i o rozpatrzeniu poinformuje mnie Biorca

Czyli aktywną kartę powinienem mieć dzisiaj wieczorem (mija 24h), czy jutro po północy (jak system to "przetrawi")?

W chwili obecnej jest "brak sieci".
Pozdrawiam

Play4You2
12-03-2013, 06:41
Właściwie w większości sam sobie odpowiedziałeś. Wszystko będzie odbywać się w ciągu 24h.

wieniu26
12-03-2013, 06:48
W takim razie dziękuję i czekam do wieczora.

Play4You2
12-03-2013, 06:52
;)

wieniu26
13-03-2013, 05:55
Witam.
Właśnie na telefonie wyskoczyło brak sieci z starą kartą Orange.
Postanowiłem włożyć ta co przyszła z umową.
Zalogowało się do sieci.
Zadzwoniłem na inny numer i ku mojemu zdziwieniu nie wyświetlił sie mój stary numer tylko ten "zapasowy play" - numer telefonu II. Na nim podobno nie są świadczone usługi a jednak mogłem zadzwonić.
Postępowałem tak jak mi powiedziano.
Będzie brak sieci proszę przełożyć karte i już można dzwonić jak ze starego numeru.
Co jest grane?

Play4You2
13-03-2013, 06:45
@wieniu26 od czasu odłączenia karty od sieci może minąć 24h na uruchomienie numeru w sieci docelowej. Cierpliwości.

wieniu26
13-03-2013, 07:11
W takim razie czy mogę normalnie dzwonić z tej karty (numer tel. II) bez dodatkowych kosztów?
Rozumiem, że później automatycznie ten numer tel II zostanie zastąpiony moim starym numerem?
Pozdrawiam

Play4You2
13-03-2013, 07:13
Właśnie na razie lepiej nie. Numer tymczasowy nie ma żadnych minut ani smsów. Każde połączenie będzie nabijane do rachunku.

wieniu26
13-03-2013, 07:18
ups, kilka sekund trwało połączenie ale mam cały czas włączone przesył danych :(

Dziękuję

Play4You2
13-03-2013, 07:25
;) chwilę sie wstrzymaj ;)

wieniu26
13-03-2013, 07:27
Szkoda, że takie informację nie dostaje się przy zamówieniu. :)
Dodatkowo przenosiłem wczoraj w salonie z karty na kartę dziecku i jeszcze raz pytałem jak wyglądać ma prawidłowo aktywacja itp.
Nic nie wspomniano o tym, że tymczasowy numer nie ma minut i sms.
A SZKODA :)
Pozdrawiam

Play4You2
13-03-2013, 07:39
Pozdrawiam;)

wieniu26
15-03-2013, 06:09
Witam ponownie.
Przeniesienie numerów juz za mną.

Chciałem zapytać jak należy czytać stan konta, minuty itp na play24?
Posiadam Formula M z bezpiecznym internetem (29zł) - 400min do wszystkich plus 100min do wszystkich za przeniesienie przez sklep internetowy razem 500min (rozmowy, sms, mms) i nielimitowane rozmowy, sms, mms do play

wykonałem zaledwie niecałem 8min rozmów i 2 sms a w zakładadce widnieją dla mnie jakieś inne liczby.
Proszę o interpretację jak czytać ten wykaz, te minuty w stosunku do mojego planu taryfowego.
Pozdrawiam
322

Play4You2
15-03-2013, 06:37
@wieniu26 te minuty które widzisz po prostu je dodaj. Zapewne masz niecałe 500 minut obecnie bo jesteś w niepełnym okresie rozliczeniowym.

wieniu26
15-03-2013, 07:11
Dziękuję.
Odnośnie internetu trochę się rozczarowałem zliczaniem danych.
Mam Iphona4 i po 1 dniu "zjadło" 6 mega :( a nic nie robiłem.
Jak zauważyłem wykorzystując 10kB nalicza nam 100kB :(.
Trochę mnie to martwi bo telefon co jakiś czas (10min) pobiera po dosłownie kilka kB.
Pozdrawiam

Play4You2
15-03-2013, 07:21
@wieniu26 takiej jest naliczanie danych przez operatora. Tego się niestety nie ominie. Ewentualnie możesz wyłączać/włączać transmisje danych w momencie w którym potrzebujesz.

wieniu26
15-03-2013, 16:31
OK dzięki
Sprawdzę normalnie jak się użytkuje.
Przecież po wykorzystaniu 0,5GB internet zwolni bez nabujania rachunku?

Play4You2
15-03-2013, 16:39
Owszem, zwolni :) Chodziło raczej o wyłączanie dotępu do internetu celem "zaoszczędzenia" pakietu. Oczywiście to już zależy od Ciebie, jak zdecydujesz się korzystać.

wieniu26
16-03-2013, 06:53
Dzięki.
Czas zweryfikuje wszystko :)

LARGO
03-04-2013, 08:20
Z uwagi na brak aktywności wątek zamykam.
Gdyby ktoś chciał coś dodać proszę pisać na PW wtedy wątek otworzę.

<