PDA

Zobacz pełną wersję : Sieć Koszt połączenia z BOK w zależności od sieci



Krisu
19-01-2014, 12:18
Dzień dobry,
proszę o wyjaśnienie czemu jeśli klient RBM dzwoni do biura obsługi klienta Play, to system nalicza za połączenie 1.50 zł (1zł dla abonentów)?
Identycznie jest w drugą stronę - klient Play dzwoniący do BOK RBM ma naliczane na koncie 1.5/1 zł.

Cenniki ofert RBM określają jedynie połączenie z 790 666 666 jako droższe, nie ma mowy o 790 555 555.
Tak samo cenniki ofert Play - za 790 500 500 jest 1zł/1.50 zł, a 790 666 666 nie jest wyszczególnione.

Czy wprowadzenie do cennika Play/RBM dodatkowego płatnego numeru pociągnełoby za sobą możliwość zerwania przez klientów umowy bez płacenia kary? Czy zatem wygodniej niektórym użytkownikom Play/RBM po prostu zwracać niesłusznie naliczoną opłatę?

Domyślam się, że usłyszę zaraz odpowiedź - to jeden operator itp.
Jednak jest tak, że zadzwonię pod 790 500 500 - nie dowiem się nic o RBM, zadzwonię pod 790 666 666 - nie dowiem się nic o Play.
Zgłoszenie z Play i zgłoszenie z RBM oddzwaniane jest z 790 500 500, ale jeśli zadzwoni osoba w sprawie numeru Play, to nic nie powie na temat RBM (konsultant z RBM nic nie powie o Play).

Wczoraj po raz kolejny rozwiązywano moje zgłoszenie dotyczące pobierania pieniędzy z konta Play w wys. 1.50 zł za połączenie z obsługą klienta RBM :) Miła Pani tłumaczyła, że to jest określone z góry przez RBM i dlatego mi tyle pobiera, jeśli zadzwonię z Plusa czy T-Mobile też zapłacę 1.50 zł. Miła pani się produkowała, próbowała wmawiać, że jeśli Plus pobiera za połączenie z BOK ileś złotych, to ja tyle zapłacę dzwoniąc z Play pod numer BOK Plusa :) Dodała na końcu, że Play i RBM to są niby dwie różne sieci, ale to jedna sieć i będę wciąż musiał płacić 1.50 dzwoniąc z Play do BOK RBM :) Poprosiłem zatem o informacje dotyczące mojego telefonu w RBM - odpowiedziała, że ona jest z Play i nie ma możliwości, żeby mi pomóc w sprawie RBM :cool::D:p

Ciężko mi było wytłumaczyć, że jak byłem w Plusie, to zamiast mieć dopisywane ~1-2 zł do rachunku, wygodniej było zadzwonić z numeru no limit w innej sieci i nic nie płacić (bo już wcześniej zapłaciło się za no limit lub dużą liczbę "darmowych" minut).

Play4You2
19-01-2014, 12:30
Powiedz mi jeszcze proszę czy korzystasz z oferty abonamentowej czy na kartę i u kogo posiadasz taką ofertę?

Krisu
19-01-2014, 13:50
Mam ofertę RBM na kartę II (czyli taryfa free, 5 II, 9 II) - http://www.redbullmobile.pl/fileadmin/files/pdf/Regulaminy/Regulaminy_Red_Bull_MOBILE_na_kart%C4%99_II/Cennik_Red_Bull_MOBILE_na_karte_II.pdf

pkt. 5 cennika
Połączenia głosowe z numerami Obsługi Klienta: *666, 790666666 (wykonanymi przy użyciu Karty SIM/USIM Operatora)
1,50 PLN za połączenie (bez względu na czas trwania połączenia)
----------------
Natomiast w Play moja poprzednia oferta to PnK Lubię to - http://www.play.pl/resources/pdf/2013/Cennik_Play_na_Karte_Lubie_to_od_22-06-2012_z_dnia_01-07-2013.pdf

pkt 4 cennika
Połączenia głosowe z numerami Obsługi Klienta: *500, 790500500 (wykonanymi przy użyciu Karty SIM/USIM Operatora)
1,50 PLN za połączenie (bez względu na czas trwania połączenia)
----------------
Obecnie mam ofertę Play Fresh Darmowe rozmowy i SMSy w Play - http://www.play.pl/resources/pdf/2013/Cennik_Oferty_Play_Fresh_od_17-03-11_z_dnia_01-07-13.pdf

pkt. 5 cennika
Połączenia głosowe z numerami Obsługi Klienta: *500, 790500500 (wykonanymi przy użyciu Karty SIM/USIM Operatora)
1,50 PLN za połączenie (bez względu na czas trwania połączenia)

Play4You2
19-01-2014, 14:12
RBM i Play to jedna sieć (P4 sp. z o.o.), stąd też jako Klient tej samej sieci (chociaż innego operatora), jest naliczana taka opłata. Dla infolinii każdego operatora jest dedykowany numer, dla RBM *666, a dla Play *500.

Krisu
19-01-2014, 14:31
Czyli w takim razie cennika mojej taryfy mogę użyć jako podpałki lub w zastępstwie papieru toaletowego, bo widzę, że ma taką wartość, skoro klient sieci Play ma płacić drożej za połączenie z numerem, który nie widnieje w cenniku jego oferty.

karlos20
19-01-2014, 14:37
Z numerów RBM masz dedykowany numer *666 ale i dostęp do *500 oraz *502. Koszt połączenia z dowolnej oferty na kartę w Play na te numery to 1,50 zł za zdarzenie.
Z numerów abonamentowych (nowe Formuły Unilimed to 1,99) to 1 zł.
Z numerów obcych sieci niż Play (ORANGE, PLUS, T-MOBILE i ich MVNO) - zgodnie z ich cennikiem.

Krisu
19-01-2014, 15:04
Pytanie jak się to ma do cenników poszczególnych ofert?

Załóżmy, że P4 stworzy nowego operatora, połączenie z BOK tej nowej sieci to np. 790 777 777, skrócone *777, koszt 10zł/połączenie.
Skąd klient RBM lub Play ma wiedzieć, że w nowej sieci BOK kosztuje 10zł, skoro dla klienta RBM/Play numer 790 777 777 to zwykły numer w P4?

sdd
19-01-2014, 15:41
Oczywiście, że to jest nieprawidłowość. Przecież wszelkie koszty połączeń muszą być w cenniku i skoro w cenniku Play nie ma wyszczególnionego wyjątku dla 790666666 to ma brać, jak za każdy playowy numer.

karlos20
19-01-2014, 15:41
Krisu - Play nie tworzy nowych operatorów, a TARYFY. A RED BULL MOBILE to grupa taryf (na podobnym poziomie co np. Heyah od T-Mobile).
Wszystkie kwestie są opisywane w cennikach poszczególnych taryfach.
Zapewne sam zauważyłeś, że w ofertach na kartę w PLAY jest taka sama opłata za połączenie z Obsługą Klienta. Nawet to jest ułatwienie dla systemu billingowego. Jeśli coś się zmieni, P4 ma obowiązek powiadomienia na stronie głównej o zmianach. Jeśli są to zmiany cennikowy, każdy zarejestrowany Abonent na kartę, musi otrzymać treść zmian na papierze lub elektronicznie (decyzja Abonenta) na miesiąc wcześniej od zmian.

ssd: w cennikach w nawiasach są numery pełne do OK, poza ich skróconymi odpowiednikami, dla klientów P4.

Play4You2
19-01-2014, 15:48
Zgłosimy tę sprawę do weryfikacji.

Krisu
19-01-2014, 16:03
Dziękuję.
Sugestia jest jedna - wprowadzić te numery do cenników.

karlos20, o czym innym mówimy :)

Jeden ssd zrozumiał, o co mi chodzi i jakiego rodzaju jest to nieprawidłowość. Dzięki za czytanie ze zrozumieniem i umiejętność logicznego myślenia i wyciągania wniosków !!

xaviero
19-01-2014, 16:09
Tutaj trochę stanę w obronie Klientów, jeżeli w Cenniku danej Taryfy, numer specjalny nie został umieszczony jako połączenie o podwyższonej opłacie, wówczas takie połączenie odbywa się jako połączenie wymienione z Tabeli nr 1 swojego Cennika.
I tak np. jeżeli w Taryfie Long Play plan Cenowy II nie figuruje opłata za połączenie z numerem 790600600, to wówczas połączenie takie odbywa się jako Krajowe połączenie do P4, dlatego też nie można naliczać za coś co fizycznie w cenniku nie figuruje, a to że jest wymienione w Cenniku LongPlayII Tabela 8 Koszt z numerami *500/*502 i 790500500/790502502 wynosi 1zł/za zdarzenie, numeru 790600600 oznaczonego na Billingu jako Obsługa Klienta pod te pozycje podpiąć nie można.

karlos20
19-01-2014, 16:13
xaviero - a nie jest tak czasem, że numer *600 (+48 790 600 600) nie jest zablokowany dla klientów indywidualnych P4 niezależnie od oferty (abo, mix, karta)?
W prepaidach *600 jest zablokowany.
"Przepraszamy. Twoje połączenie z wybranym numerem nie może być zrealizowane z tego telefonu".
Potem pojawia się komunikat USSD: "Informujemy, ze numer do Obslugi Klienta Play to *500"

xaviero
19-01-2014, 16:15
Niestety nie w tym przypadku. Klient Indywidualny PostPaid bez problemu zadzwoni na numery *666/790666666 oraz *600/790600600, w przypadku RBM, połączenie jest rozliczane z pakietu złotówek, jeżeli chodzi o numer 790600600 już nie...

Play4You2
19-01-2014, 16:17
Numer *600 dedykowany jest dla ofert firmowych, natomiast numer *500 dla ofert indywidualnych.

xaviero
19-01-2014, 16:18
Nie zmienia to faktu że jest źle taryfikowane.

dareczko
19-01-2014, 16:27
Witam,a co za problem zadzwonienia z numeru z innej sieci czy stacjonarnego,zawsze tak dzwonie ,mam darmowe to po co płacić....

xaviero
19-01-2014, 16:31
@dareczko, czasem jest tak że nie mamy innego numeru telefonu pod ręką i takie wątpliwości trzeba rozwiać.
Czasem dzwonimy pod Obsługę Klienta RBM lub dla Firm w celu uzyskania informacji konkretnych dla tych grup.

sdd
19-01-2014, 17:08
RBM i Play to jedna sieć (P4 sp. z o.o.), stąd też jako Klient tej samej sieci (chociaż innego operatora), jest naliczana taka opłata. Dla infolinii każdego operatora jest dedykowany numer, dla RBM *666, a dla Play *500.

No ale co to ma wspólnego z tematem rozmowy?

Przecież nie chodzi o to, że Krisu dzwoni na numer infolinii RBM w sprawie swojego numeru w Play, ale dzwoni na infolinie RBM, w sprawie swego numeru RBM - czyli jak najbardziej korzysta z sposób prawidłowy z dedykowanych infolinii.

Tyle, że połączenie na tę infolinię RBM wykonuje z Play - do czego ma pełne prawo, w końcu po to są dwa numery na infolinię - skrócony i pełny, żeby móc zadzwonić też z innej sieci. I za takie połączenie mu nalicza 1,50 za połączenie, pomimo, iż w cenniku oferty w ramach której dzwoni (tj. np. z Play Fresha) nie ma wyszczególnionego numeru infolinii RBM, w związku z czym połączenie powinno być rozliczane, jak każde inne połączenie do sieci P4 - czyli np. "za darmo".

Krisu
19-01-2014, 17:48
dareczko - mój stacjonarny to VOIP, nie mam na nim za dużo $$, bo służy tylko do odbierania. Mam telefon w innej sieci niż RBM - jest to sieć Play ;)
Na starterze Play mam ponad 200 zł na koncie i chomikuję dodatkowo pakiet złotówek - wcześniej numer był w taryfie PnK Lubię to, więc doładowywałem 50zł/3msc, żeby mieć GB i ktoś korzystał sobie z mojej karty. Przez to skumulowało mi się 200 zł, sukcesywnie też staram się wyzerować pakiet złotówek (w sposób dla mnie najkorzystniejszy tj. wykonując połączenia).
Być może w Waszym mniemaniu staram się wykorzystać lukę w systemie, ale jestem zdania, że mam prawo do takiego korzystania z telefonu, bo przecież już raz P4 otrzymało ode mnie pieniądze przy doładowaniu, więc czemu miałbym dodatkowo płacić dzwoniąc z RBM, skoro mam do wykorzystania legalnie przyznane środki w Play (konto/pakiet złotówek).

sdd, dokładnie tak jak piszesz :)

xaviero
04-02-2014, 10:33
Brak nowych wpisów w wątku.
Temat zamykam.



W razie problemów lub dodatkowych pytań, prosimy o PW do Moderatora - wątek zostanie ponownie otwarty.

<