PDA

Zobacz pełną wersję : Problemy z zasięgiem ...



adam1961
20-06-2012, 09:06
Witam mieszkam w samym centrum 50 tys. miasta Kutna. Posiadam obecnie telefon Samsung Galaxy S II GT-I9100.W moim mieszkaniu położonym na III kondygnacji bloku mieszkalnego, wielorodzinnego, praktycznie jest brak zasięgu. Rozmowa może się tylko odbywać przy oknie , ale i tak z problemami, gdyż często się haczy oraz rozmowa jest przerywana, a w innym miejscu mieszkania w ogóle jest brak zasięgu.Zgłaszałem wielokrotnie do Zespołu Play swoje uwagi, posiadam nr zgłoszeń itp. i co i nic w dalszym ciągu jest tak samo. Nadmieniam , że jestem użytkownikiem jeszcze telefonu komórkowego Samsunga WAVE pracującego w sieci PLAY i jest podobnie.
Czy mogę liczyć na pomoc w tej kwestii czy w dalszym ciągu gdy chcę gdzieś zadzwonić to muszę wychodzić na zewnątrz budynku - mieszkania ( na dwór ) lub dochodzić do okna ?:mad::mad::mad:
Pozdrawiam...

jahu
20-06-2012, 09:12
Próbowałeś ustawić Plusa lub Orange ?

lukass
20-06-2012, 09:24
hej, jak masz w tym telefonie ustawiony wybór sieci? na Auto? a tryb pracy GSM / UMTS - na auto?
Może to masz źle ustawione. Zobacz na mapie http://mapa.btsearch.pl/ jak daleko jesteś od nadajnika PLAY.
Widocznie "wielka płyta" tak tłumi fale. Czy w innych sieciach nie ma problemu? spróbuj w telefonie na ręcznie wejść do sieci Plus lub Orange.

buster
20-06-2012, 09:48
A co komu po Orange czy Plusie jak tam internet drogi jak cholera. Chodzi nie tylko o zasięg do gadania ale również o internet. Play ma badziewną sieć na maksa i jak ktoś korzysta tylko z podstawowych usług to jeszcze ujdzie, ale jak ktoś ma większe wymagania to są przynajmniej 3 lepsze sieci w Polsce.

GlobBlog
20-06-2012, 09:55
Nie ma żadnego znaczenia w jakim zasięgu się znajdujesz. Wszystkie nowe pakiety danych działają na wszystkich sieciach (Orange, Play i Plus).

Maciej
20-06-2012, 10:00
Przeniosłem do odpowiedniego działu, podaj proszę nr zgłoszenia aby Play4You mogło sprawdzić :)

adam1961
20-06-2012, 10:06
Witam ponownie...
Poprzednio miałem w Samsungu Galaxy S II ustawione - GSM/WCDMA ( tryb automatyczny ) miałem wówczas tzw.3G ( ciekawe gdzie jest 4G ? ), obecnie mam tryb pracy sieci ustawiony ( tylko GSM ) - lepszy poziom sygnału niż w trybie automatycznym , ale wolniej " działa
internet " no i jest tzw. plus tego ustawienia , dłużej działa bateria w moim smartfonie . Następnie dostępne sieci - Wybór automatyczny ( w innym trybie "ginie" w ogóle internet ). Kiedy przeszukuje sieci to wyświetla mi się komunikat cyt.
"Plus , Plus , Orange PL , T-Mobile.PL ", czasami dochodzi tez wpis AREO2 ( w zalezności czy jest na zewnątrz budynku czy też wewnątrz ). Po wejściu do ustawień telefonu mam następujące wpisy :
Sieć - Plus , Moc sygnału ( przy oknie ) -97dBm 89 asu , Typ sieci komórkowej EDGE...

Pozdrawiam...

buster
20-06-2012, 10:17
Nie ma żadnego znaczenia w jakim zasięgu się znajdujesz. Wszystkie nowe pakiety danych działają na wszystkich sieciach (Orange, Play i Plus).

bo wszyscy mają nowe pakiety....

adam1961
20-06-2012, 10:19
Maciej - ostatnie moje zgłoszenie było wysłane przez salon PLAY na ulicy Królewskiej w Kutnie, gdzie zatrudnionemu tam Panu pokazałem mojego smartfona i u niego w salonie nie było żadnego zasięgu na moim telefonie - smartfonie, a przez zespół PLAY zgłoszenie zostało zarejestrowane pod numerem 41587132. Następnie z Zespołu PLAY otrzymałem w dniu 4 kwietnia br. o godzinie 10:40 następująca odpowiedz:
cyt." Dziekuje za rozmowe. Sprawa została rozpatrzona pozytywnie . W ramach rekompensaty przyznano 20 upustu na abonament przez 2 okresy rozliczeniowe . Zespol Play. " - koniec cytatu. Nadmieniam , że wcześniej przed otrzymaniem SMS ( a ) zadzwonił(a) do mnie konsultant ( ka ).

Pozdrawiam...

Play4You
20-06-2012, 10:50
adam1961 widziałem, że dział sieci zareagował na Twoje zgłoszenie i sytuacja powinna się poprawić, jeśli tak się nie stało to podeśij kolejne przykłady nieprawidłowych połaczeń do weryfikacji, oraz podaj numer zgłoszenia:)
A możesz mi podać jeszcze w wiadomości prywatnej dokładnie godzinę połączenia kiedy miłąeś niepoprawną jakość.

bodzio13
20-06-2012, 11:21
play zawsze miało słaby zasięg-jest to moje stwierdzenie-mieszkam na wsi ,i ustawienie ręczne na sieć plus miałem 3 lata ,ale nie mogę zrozumieć dlaczego mam zasięg na telefonie ,i w momencie łączenia następuje brak zasięgu.

adam1961
20-06-2012, 12:12
Dział sieci zareagował, czy właściwie ??? Czy tak można nazwać przyznana rekompensatę...moim zdaniem nie bo rekompensata nie załatwiła problemu który istnieje od pewnego czasu do dnia dzisiejszego. Jeżeli Play prowadzi historie zgłoszeń danego numeru telefonicznego to będzie ich z mojej strony kilka. Co do zastrzeżeń dot. połączeń przychodzących i wychodzących ode mnie to proszę zwrócić uwagą na takie połączenia tzn. biling , które miały miejsce w dniu dzisiejszym w godzinach rannych i kilka dni wstecz i które trwały po kilka lub kilkanaście sekund i następnie pod te same numery były za chwile powtarzane , a dlaczego tak było ano dlatego, że w cywilizowany sposób nie można było porozmawiać przez telefon komórkowy i musiałem przemieścić się w inne miejsce szukając zasięgu.
Ps. Moim zdaniem Zespół Play przyznając mi taka rekompensatę przyznał się do tego, ze taki problem istnieje.
Pozdrawiam...

adi790
20-06-2012, 14:09
Mam techniczne pytanie o zasięg. Play działa na swoich nadajnikach, Plusa i Orange i ok, rozumiem stoje w domu rozmawiam przez tel powinno wybrac najmocniejszy zasięg, ale jak wygląda sprawa jak jadę samochodem i zasięg playa znika, to powinno odrazu złapać inną sięc w trakcie rozmowy, bo powiem zdziwiłem się jak rozłączyło mnie dwukrotnie w miejscach gdzie mi Orange działało bez kłopotu.
A drugie pytanie czy ręcznie moge ustawić np plusa i cały czas tylko z niego korzystać. mam tel Nokia e71 wszytsko na auto ustawione.

grzegi
20-06-2012, 14:09
bo wszyscy mają nowe pakiety....
A to można jeszcze aktywować stare, nie wiedziałem...

DoradcaBiznesowyWLKP
20-06-2012, 14:13
Oczywiście ręcznie możesz wybrać np Orange.
Dodatkowo w niektórych telefonach np sonyericssonach można ustawić priorytet sieci.
Ustawiasz Orange na 1 i na Plusa przejdzie dopiero jak Orange całkiem zniknie.

adam1961
20-06-2012, 15:48
... jeśli tak się nie stało to podeśij kolejne przykłady nieprawidłowych połaczeń do weryfikacji, oraz podaj numer zgłoszenia:)

Dałem Ci odpowiedz na Twoje zapytanie, a odpowiedzi na moja ostatnia wypowiedz nie otrzymałem. Ciekawe czemu ???
Pozdrawiam...

pakierhakierxd
20-06-2012, 15:54
Tryb ręczny powinien pomóc :)

xaviero
20-06-2012, 15:58
Dałem Ci odpowiedz na Twoje zapytanie, a odpowiedzi na moja ostatnia wypowiedz nie otrzymałem. Ciekawe czemu ???


Spokojnie, Play4You są do waszej dyspozycji od poniedziałku do piątku w godzinach 9-17.
Odpowiedzi przez nich udzielane mogą nie pojawiać się od razu po napisaniu przez Was postów.
Muszą się zapoznać, zweryfikować i zanalizować.
Na pewno odpowiedzą :)

lukass
20-06-2012, 16:00
Mam techniczne pytanie o zasięg. Play działa na swoich nadajnikach, Plusa i Orange i ok, rozumiem stoje w domu rozmawiam przez tel powinno wybrac najmocniejszy zasięg, ale jak wygląda sprawa jak jadę samochodem i zasięg playa znika, to powinno odrazu złapać inną sięc w trakcie rozmowy, bo powiem zdziwiłem się jak rozłączyło mnie dwukrotnie w miejscach gdzie mi Orange działało bez kłopotu.
A drugie pytanie czy ręcznie moge ustawić np plusa i cały czas tylko z niego korzystać. mam tel Nokia e71 wszytsko na auto ustawione.

Niby jest Handover między play a Plus (płynne przełączanie między sieciami w trakcie rozmowy), ale tam gdzie ja mieszkam - Trzcianka 64-980 to jakoś to nie działa.
U nas działa tak: jak play Zgubi całkiem zasięg to się wbija do Plusa. W tym czasie przez parę sekund telefon nie ma zasięgu, widocznie też Plus w tym miejscu nie ma zasięgu lub ma bardzo słaby. Jak ani Plus ani Play nie ma zasięgu to telefon wbija się do sieci Orange.

A to że jak jedziesz autem i rozłączyło rozmowę, to może problem był po drugiej stronie, może rozmówca z którym rozmawiałeś stracił zasięg i połączenie się przerwało.

lukass
20-06-2012, 16:10
Witam ponownie...
Poprzednio miałem w Samsungu Galaxy S II ustawione - GSM/WCDMA ( tryb automatyczny ) miałem wówczas tzw.3G ( ciekawe gdzie jest 4G ? ), obecnie mam tryb pracy sieci ustawiony ( tylko GSM ) - lepszy poziom sygnału niż w trybie automatycznym , ale wolniej " działa
internet " no i jest tzw. plus tego ustawienia , dłużej działa bateria w moim smartfonie . Następnie dostępne sieci - Wybór automatyczny ( w innym trybie "ginie" w ogóle internet ). Kiedy przeszukuje sieci to wyświetla mi się komunikat cyt.
"Plus , Plus , Orange PL , T-Mobile.PL ", czasami dochodzi tez wpis AREO2 ( w zalezności czy jest na zewnątrz budynku czy też wewnątrz ). Po wejściu do ustawień telefonu mam następujące wpisy :
Sieć - Plus , Moc sygnału ( przy oknie ) -97dBm 89 asu , Typ sieci komórkowej EDGE...

Pozdrawiam...

Ogólnie to na 3g jest lepsza jakość połączeń głosowych. Co do 4G to żaden telefon tego tak na prawdę nie pokaże. Nokia pokazuje to jako "3,5G" Sony Ericsson jako "H" lub "H+". Dziwią mnie ludzie którzy kupują nowoczesny telefon i przestawiają go tylko na tryb gsm. Japonia jest tak rozwinięta, że tam nie ma już GSM, a jest tylko 3G (i to bardziej nowoczesne nisz to nasze europejskie). Play budując sieć od razu stawiało na 3G, ale jest masa ludzi co ma jeszcze telefon w 2G, jest też masa takich co swój super nowoczesny telefon przestawiają na 2G (Dlatego teraz Play stara się o 1800 Mhz) Jeżeli wybierasz tylko GSM to szybkiego internetu nie będzie (poczytaj sobie o EDGE). Jeżeli ręcznie wybierasz sieć i wtedy nie masz internetu to może masz zaznaczoną opcję "blokowanie danych w roamingu"? Może ten Galaxy powinien być w serwisie zaktualizowany? próbowałeś z innym modelem telefonu?

Play4You
20-06-2012, 16:51
adam1961 chcieliśmy dać Ci odp. po dokładnej weryfikacji, żaden z waszych postów nam nie umknie, więc spokojnie. Jak otrzymamy inf. zwrotne od razu je otrzymasz.

jarojaw
20-06-2012, 17:24
To skoro dajecie odpowiedź każdemu i żaden post Wam nie umknie to proszę sprawdzić dlaczego telefony Galaxy nie potrafią się poprawnie przelogowac pomiędzy sieciami a sa poprawnie ustawione?

xaviero
20-06-2012, 17:33
A możesz opisać dokładnie co się dzieje oraz model posiadanego Samsunga?

adam1961
20-06-2012, 18:54
lukass _ to jaki mam wybór: 3G i w trakcie rozmowy przez smartfona wyglądać przez okno :(( może jest to dobre gdy nie pada ) czy włączyć tzw. 2G i rozmawiać w mieszkaniu w pobliżu okna ( jest to o tyle dobre, gdyż nie jestem uzależniony od warunków atmosferycznych :)). Ciekawym dla mnie jest też to, że mój Samsung Galaxy SII :confused:nie wykazuje w moim miejscu zamieszkania nadajnika PLAY ( a ) przy wyszukiwaniu. Wykazuje tylko innych operatorów sieci komórkowej. Ponadto w sieci Play mam też pracujący Samsung WAVE, który zachowuje się podobnie jak Samsung Galaxy SII. Mistrzostwem świata są też czasami wypowiedzi konsultantów
PLAY ( a ) na infolinii , aby zadzwonić do nich jak nie będę miał zasięgu ( jest to paranoja bo jak mam do nich dzwonić skoro nie ma zasięgu).
Ps. Samsunga Galaxy SII zakupiłem w sklepie SATURN w miesiącu grudniu 2011 roku tak, że jest to nowy smartfon. Jak przełożyłem do niego kartę SIM ( operatora T-Mobile ) z innego mojego smartfona Nokia E5 - 00 to na Galaxy w mieszkaniu zasięg w smartfonie wykazuje pełną. Dlaczego tak nie jest u operatora sieci Play ??? w moim miejscu zamieszkania...Odpowiedz moim zdaniem jest jasna.:mad:
Pozdrawiam...

jarojaw
20-06-2012, 19:07
A możesz opisać dokładnie co się dzieje oraz model posiadanego Samsunga?

Nie wiem czy to do mnie, ale parę postów wyżej napisałem jakie mam telefony i co się dzieje. :-)

xaviero
20-06-2012, 19:25
Jarojaw: jeżeli telefon stwarza problemy z zasięgiem, rozwiązaniem problemu może być ponowne zainstalowanie oprogramowania układowego.
Przykład dla SGS 2 nie brandowany: wgrywany odinem oficjalny ROM Samsung z pełnym WIPE.

jarojaw
20-06-2012, 19:40
To nic nie pomaga, narazie GS3 nie był flashowany ale poprzednicy tak. Teraz są wszystkie na firmware stockowym.
Teraz pytanie , 4 telefony w tym samym miejscu,3 samsungi GS i stara Nokia E51 - Nokia sie prezlogowywuje automatycznie i jest ok,zasieg na full, na wyswietlaczu nazwa operatora (Orange) i połączenia dochodzą do skutku. Na GSach zasięg 1 lub 0 ,połączyćsię nie da,dodzwonić do mnie również, a one za cholerę nie przelogują się.
I to wcale nie jest śmieszne,bo te telefony trochę kosztują a tu taka kicha.

lukass
20-06-2012, 19:50
hej adam1961, jak masz ustawiony tryb pracy sieci Auto (GSM i 3G lub WCDMA) to przy słabym zasięgu sieci 3G telefon sam przejdzie(powinien przejść) na GSM. Zobacz na mapę http://mapa.btsearch.pl/ jaki nadajnik masz najbliżej ? UMTS to jest to 3G, wbij się do tej sieci której nadajnik jest najbliżej (Orange lub Plus), popróbuj na której sieci lepiej telefon działa. Wyłącz blokadę transferu danych w roamingu - jeśli wybór ręczny sieci nie pozwala na korzystanie z internetu.

xaviero
20-06-2012, 19:54
Jarojaw: A próbowałes spróbować pracy na wyłączonym paśmie UMTS?
Pytam z ciekawości, ponieważ miałem SGS Plus i SGS2, przy niskim stanie zasięgu mam włączone wyszukiwanie automatyczne i włączoną pracę tylko na GSM?

jarojaw
20-06-2012, 19:59
Probowlem,było lepiej,ale......przecież kupiłem abo wraz z internetem i on mi jest b.potrzebny. Po drugie, na cholere wydałem tyle kasy na smartfona, żeby używać go tylko w sieci gsm, wystarczyła by jakaś Nokia za stówe.
Szkoda,że nie ma jakiejś aplikacji, która by to załatwiła. Ehhh...
Możeby tą sprawę poruszyć z działem technicznym, niech to sprawdzą.

grzegi
20-06-2012, 20:02
hej adam1961, jak masz ustawiony tryb pracy sieci Auto (GSM i 3G lub WCDMA) to przy słabym zasięgu sieci 3G telefon sam przejdzie(powinien przejść) na GSM.
Ewentualnie można wymusić zasięg tylko 3G i w takim wypadku będzie szukał zasięgu 3G u operatorów roamingowych i nie zejdzie do 2G.

dejw
20-06-2012, 20:42
Mam podobny problem. Mieszkam w Bydgoszczy. Mam Sony Ericssona Elma. Wlaczony tryb sieci podwojny (2g i 3g). Zasieg skacze mi non stop... Przewaznie utrzymuje sie na 1-2 kresek... :/.

mkkot
20-06-2012, 20:48
1. http://mapa.btsearch.pl/ nie gryzie. Wchodzimy, szukamy swojego adresu, sprawdzamy najbliższy nadajnik
2. Ustawiamy w telefonie tryb 2G lub 3G lub zostawiamy na auto
3. Ustawiamy operatora z najlepszym zasięgiem na sztywno lub w sieciach preferowanych dajemy orange wyżej od plusa (playa nie da się obniżyć, nic to nie daje)
4. Jeśli napotykamy inne problemy, należy przeprowadzić jakąś rozmowę (choćby z pocztą głosową) i wysłać zgłoszenie na play24 z dokładnym czasem połączenia. Jednak z reguły olewają problemy u partnerów roamingowych, tylko własna sieć.

xaviero
20-06-2012, 20:51
mkkot: odmiana dziecięca jest naprawdę zbędna. Forum ma pomagać a nie wytykać błędy czy wyśmiewać się. Nie każdy się zna.

mkkot
20-06-2012, 21:06
MariuszW: nie miałem zamiaru być nieuprzejmy, choć faktycznie trochę tak to wygląda. Nasza starościna zawsze mówiła do nas na studiach "dzieci, słuchajcie mnie" i też to była bardziej retoryka i zabawa. Dobra, następnym razem przeczytam zanim wyślę ;)

adam1961
21-06-2012, 08:01
Witam...
Wszystko ładnie i pięknie tylko dlaczego tak nie jest. Operatorowi Play od kilku lat płace abonament to moim zdaniem ten operator powinien zapewnić mi normalne warunki użytkowania tego za co mu płace. Dałem powyżej przykład włożenia karty SIM do Samsunga Galaxy SII innego operatora sieci komórkowej i zasięg w całym mieszkaniu ( 3 lub 4 kreski na wyświetlaczu ). Natomiast po włożeniu karty SIM operatora Play tylko 1 kreska ( na godzinę 08.49 dnia 21 czerwca br. ). Moim zdaniem wynika z tego że jest słaby sygnał i po wypowiedziach innych zalogowanych osób ten problem nie dotyczy tylko mnie, ale i innych osób z różnych miejsc w Polsce. Ponadto same ustawienia w Samsungu Galaxy SII nic nie dają bo w trakcie przejazdu samochodem do innych miejscowości jest czasami - brak zasięgu, a chyba nie polega użytkowanie smartfona na ciągłym zmianie ustawień w nim.
Pozdrawiam...

jahu
21-06-2012, 08:12
Chodzi Ci o zasięg umts ?

adam1961
21-06-2012, 09:47
Jahu Widzę że rozmieniamy problem na drobne. Poczytaj moje posty w tym temacie to będziesz wiedział o co mi chodzi. W odpowiedzi na Twoje pytanie to o jaki UMTS Ci się rozchodzi : 900 lub 2100 na zewnątrz czy wewnątrz budynków ???:eek:

buster
21-06-2012, 10:52
A to można jeszcze aktywować stare, nie wiedziałem...
Nie wiem czy można, ale swego czasu były takie abo razem z obowiązkowym pakietem, i taki właśnie mam i klnę na to cholerstwo - na szczęście już niedługo.

jarojaw
21-06-2012, 11:42
A ja myślę, że Play chciał dobrze podpisując Roaming z innymi operatorami.Największy zasięg w Polsce.....hehe a wyszło jak zwykle, jest gorzej niż ma samym początku...albo nowe smartfony nie dościgają nowych technologii Playa. Teraz będzie można wyprzedać stare zapasy starych telefonów.

mkkot
21-06-2012, 11:51
Roaming z orange to głównie straszak na plusa i uatrakcyjnienie marketingowe oferty dla szarych abonentów, dla których zasięg jest dosyć abstrakcyjnym pojęciem.

DoradcaBiznesowyWLKP
21-06-2012, 11:55
Znam ludzi, którzy dzięki roamingowi w Orange właśnie, mają w końcu zasięg w domu.
Nie każdy mieszka przy nadajniku, lub w mieście.

mkkot
21-06-2012, 11:56
Tak, ale jeśli mają dodatkowo szczątkowy zasięg plusa czy playa, to i tak im ten orange nie pomoże, chyba że sobie go potrafią ustawić na stałe, prawda?

DoradcaBiznesowyWLKP
21-06-2012, 11:59
No niestety masz z tym racje.

jarojaw
21-06-2012, 12:11
..... chyba że sobie go potrafią ustawić na stałe, prawda?
Ale to na tym nie polega, telefon ma sobie radzić z tym sam, jak masz automat to w momencie słabego sygnału sieci macierzystej powinien zalogować się do sieci o większej sile sygnału bo ma takowe zezwolenie. Zezwalasz na roaming.
Radzą sobie z tym starsze telefony, nie potrafią nowe, oparte na androidzie. Nie sprawdzałem jak to wygląda na WM..
Symbian daje radę.

mkkot
21-06-2012, 12:25
Nieprawda. Sieć ma ustawione odgórnie swoje priorytety i nie pomaga nawet lista sieci preferowanych w telefonie. To o czym mówisz może wynikać z nieznajomości przez stare telefony sieci 206-06, mniejszej czułości anteny czy przestarzałego oprogramowania, gdzie twórcy nie przewidywali takiej skomplikowanej konfiguracji sieci.

jarojaw
21-06-2012, 12:39
......To o czym mówisz może wynikać z nieznajomości przez stare telefony sieci 206-06, mniejszej czułości anteny czy przestarzałego oprogramowania, gdzie twórcy nie przewidywali takiej skomplikowanej konfiguracji sieci.
Nie rozumiem. Nie wiedzieli, nie przewidywali a telefony logują się bez problemu? To coś tu nie tak z tą nowoczesną siecią.:confused:

mkkot
21-06-2012, 12:40
Często logują się tak bez problemu, że telefon sobie leży na biurku, jest pełny zasięg i nagle no service.

jarojaw
21-06-2012, 12:47
To jakie widzisz wyjście z sytuacji?? Telefon GS3 kupiony w Play, ma działać a nie działa.Nie potrafi się przelogować automatycznie i ja jako użytkownik,abonent tej sieci jest po za zasięgiem. Nikt się do mnie nie dodzwoni ,ja się z nikim nie porozumiem a kasa do Playa leci. Nie na takie warunki się zgadzałem.
Jak telefony(smartfony) sobie nie radzą w tej sieci powinny być wycofane z oferty.
GS3 służy mi do komunikowania się ze "światem" a nie do zabawy. Potrzebuje być uchwytny 24 godziny/dobę , taki mam charakter pracy.
Edit:
Pewne aplikacje , które są mi potrzebne w pracy są tylko dla androida i iPhona. Kupując pewnie Iphona też naraził bym się na strate kasy, bo.....licho wie czy w/w problem również nie dotknie tą markę i system.

mkkot
21-06-2012, 12:55
Przecież odpowiedź pojawiła się kilka razy. Ustaw ręcznie na orange. Twoja Nokia, choć działa jak powinna, działa niezgodnie ze specyfikacją. Samsungi działają właśnie tak, jak play by tego chciał, czyli trzymają się ostatniej kreski zasięgu własnego. Pretensje do nich. Ale nic nie wywalczysz, bo "się nie da".

jarojaw
21-06-2012, 13:05
Przecież odpowiedź pojawiła się kilka razy. Ustaw ręcznie na orange. ........ Ale nic nie wywalczysz, bo "się nie da".
No nie, ustaw Orange , a co szybkim netem???? Jak mam Orange to nie mam netu, tzn mam ale to tylko EDGE.
Nie wywalcze??? Tu chyba się akurat mylisz... tylko ja nie chce walczyć bo nie na tym świat polega. Proszę o konstruktywne zajęcie się problemem techników Play i konstruktywną odpowiedź i pomoc w tym problemie.Wiadomo,że jeżeli musi nastąpić jakaś modyfikacja sieci to musi i nie nastąpi to z godziny na godzinę. Ale chcę aby się przyznano do (jeżeli takowe są) błędów i postanowiono je naprawić a nie mydlić oczy abonentowi, że...to wina telefonu, a to wyjątkowe miejsce z dziurą w zasięgu ... itd. Uczciwie postawić sprawę ale nie olać jej tylko pomyśleć jak naprawić problem.
19

Jak nogi wyciągne to PLAY będzie ze mną dalej z full zasięgiem :D

A to na koniec

18

A tu dla polepszenia humoru :)

http://antyplay.000space.com/galeria_files/04-Play-milionerzy.jpg

Prezesihno
21-06-2012, 13:38
Ooo widzę Jaworznianina na forum. Też mam problem z tą Telefonią Stacjonarną Play :) Mieszkam w pobliżu nadajnika mieszczącego się na ulicy Jaworznickiej 27 (KAT9040). Jest tu zamontowany tylko UMTS, lokalizacja jest idealna, nadajnik powinien pokrywać bardzo duzy obszar. Niestety jest na nim 5 radiolinii do obszarów bardzo zaludnionych i w godzinach popołudniowych trafia go szlag. Rozpoczyna się dyskoteka na wskaźniku zasięgu. Swego czasu u mnie odbierał GSM z pobliskich lokalizacji, lecz obecnie zniknął lub zasięg jest szczątkowy. Najczęstsze problemy wystepują podczas rozmów lub korzystaniu z internetu. Zasięg spada do 0, przerzuca do GSM, a na GSMie telefon się dusi i wyrzuca mnie z sieci. Zgłaszałem ten problem do sieci Play, lecz według nich wszystko gra i trąbi, a jeśli są problemy to mam przelogowac się do plusa. Na tym nadajniku wielokorotnie wymieniana była radiolinia dosyłowa, usunięto jedną dodatkową do przekaźnika, lecz problemy wystepują nadal. Mam nadzieję, że ruszy regularnie nadajnik orange, na którym są już zamontowane anteny i były 2-krotne testy, bo na infrastrukture play nie ma co liczyć. Widocznie Play ma za duzo pieniędzy i woli je rozdawać partnerom roamingowym, ale szczerze, co mnie to obchodzi :) jakby działał handover play->plus czy play-> orange, nie miałbym zastrzeżeń, ale jak są takie cuda to przepraszam bardzo :)

jarojaw
21-06-2012, 14:12
:confused: I ....nastąpiła cisza ;) nie ma nikogo z PLAY'a . Może by do dyskusji zaprosić techników/inżynierów sieci PLAY??? Niech się Panowie wypowiedzą i swoją fachową wiedzą wytłumaczą dlaczego było dobrze a jest teraz źle???? :confused:

Play4You
21-06-2012, 14:15
Ten temat powinien być kontynuowany w innej zakładce, tam możesz otrzymać pomoc ekspertów sieci

jarojaw
21-06-2012, 14:19
Witaj
A możesz wskazać gdzie? chętnie przejdę,przejdziemy.

xaviero
21-06-2012, 14:45
Temat rozrasta się w dyskusję.
Tu poruszamy kwestię zgłoszeń.

Przenoszę do działu Sieć i Zasięg.

adam1961
21-06-2012, 18:17
Witam... no i Panowie z Play(a) ponownie przenoszą temat, który to założyłem w zakładce Sieć i Zasięg który to został przeniesiony do zakładki Pomoc Play, a dzisiaj ponownie temat został przeniesiony do zakładki Sieć i Zasięg co będzie wkrótce zobaczymy temat niewygodny bo zamiast chwalić sieć to narzekamy.Szkoda tylko że zamiast przenosić temat z jednego miejsca na miejsce daliby konstruktywną odpowiedz w tym temacie.

jarojaw

cyt. ..."Proszę o konstruktywne zajęcie się problemem techników Play i konstruktywną odpowiedź i pomoc w tym problemie.Wiadomo,że jeżeli musi nastąpić jakaś modyfikacja sieci to musi i nie nastąpi to z godziny na godzinę. Ale chcę aby się przyznano do (jeżeli takowe są) błędów i postanowiono je naprawić a nie mydlić oczy "...

Zgadzam się z Tobą w całości.

Pozdrawiam...

//Pisanie kolorami zarezerwowane jest dla moderatorów. Nie używajcie innych niż czarny kolorów.

xaviero
21-06-2012, 19:06
Nie prawda że niewygodny. Pierwotnie był związany ze zgłoszeniem technicznym. Ze zgłoszenia zrobiła się dyskusja, na prośbę Play4You wątek został przeniesiony spowrotem.

DoradcaBiznesowyWLKP
21-06-2012, 19:46
@jarojaw

Spróbuj tej aplikacji
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.jrhsoft.virtualroamingcontrol&feature=search_result#?t=W251bGwsMSwxLDEsImNvbS5qc mhzb2Z0LnZpcnR1YWxyb2FtaW5nY29udHJvbCJd

Można w niej ustawić do jakich operatorów telefon może się logować a do jakich nie.
Może uda się przyblokować co trzeba i będzie ci działać :)

jarojaw
21-06-2012, 20:16
Dzięki serdeczne, spróbuje-po meczu:o

Play4You
22-06-2012, 09:15
:)

mkkot
22-06-2012, 10:31
No nie, ustaw Orange , a co szybkim netem???? Jak mam Orange to nie mam netu, tzn mam ale to tylko EDGE.
Nie wywalcze??? Tu chyba się akurat mylisz... tylko ja nie chce walczyć bo nie na tym świat polega. Proszę o konstruktywne zajęcie się problemem techników Play i konstruktywną odpowiedź i pomoc w tym problemie.Wiadomo,że jeżeli musi nastąpić jakaś modyfikacja sieci to musi i nie nastąpi to z godziny na godzinę. Ale chcę aby się przyznano do (jeżeli takowe są) błędów i postanowiono je naprawić a nie mydlić oczy abonentowi, że...to wina telefonu, a to wyjątkowe miejsce z dziurą w zasięgu ... itd. Uczciwie postawić sprawę ale nie olać jej tylko pomyśleć jak naprawić problem.


Nie rozumiem jednej rzeczy. Nokia jest na orange - dobrze. Proponuję przełączyć Galaxy na orange - źle, bo edge. No dobra, czyli u Ciebie po prostu nie ma mocnego zasięgu 3G i wszystko na temat. Nikt Ci go nie postawi, bo tak chcesz.

jarojaw
22-06-2012, 11:07
Nokia jest w Play, ale jak tracę zasięg automatycznie przełącza się na orange,a widać to na wyświetlaczu. Zasięg jest.Problemy się zaczęły kiedy pojawił się Roaming orange, wszystkie moje Galaxy przestały poprawnie przełączać się na Plusa.
Nikt nie musi stawiać btsa, ale lokalizacja tej dziury to szpital i okolice, więc ludzi trochę tam jest.
Sprawa jeszcze jedna, jak ja mam się przełączać ręcznie na orange to powiedz mi po jaką cholerę mam siedzieć w sieci play? Przechodzę do tej sieci gdzie nie ma dziur w zasięgu i nie ma takich problemów z roamingiem krajowym. Tyle.

adam1961
27-06-2012, 19:21
witam...

Mam pytanko do Moderatorów tego bloga - Obiecaliście mi pomoc i coś ucichło w tym temacie chociaż już minęło kilka dni...

Pozdrawiam...

xaviero
27-06-2012, 19:28
adam1961 - Problem pojawia się w SGS 2 mam rozumieć.
Czy telefon jest Brandowany czy nie Brandowany? (Pytanie pomocnicze)

I jaka wersja modemu: Opcja "O Telefonie" wg wzoru I9100XXxxx

JaroJaw: czy składałeś reklamację przez Play24?

Każdy problem jest rozpatrywany indywidualnie przez P4Y, jeżeli możesz napisz wątek w Pomocy Play z numerem zgłoszenia i krótkim opisem sprawy (zgłoszenie musi być aktualne).
Play4You prosił o przeniesienie tego konkretnego wątku, ponieważ ze zgłoszenia zrobiła się dyskusja, co na pewno zauważyłeś, co nowy wpis wnosił co rusz to nowy problem.
Na pewno nikt nie robi tutaj nic przeciwko użytkownikom forum, P4Y stara się jak najbardziej pomagać.

jarojaw
27-06-2012, 20:09
Wszystko co opisałem wyżej w postach jest zgłoszone w Play,a nr zgłoszenia jest aktualny z przed 2-3 dni. Temat był w pomocy ale został tu przeniesiony.

xaviero
27-06-2012, 20:22
jarojaw: Twoje zgłoszenie wraz z opisem problemu i numerem zgłoszenia przekazałem dla Play4You.
Możesz monitorować sprawę w Pomocy Play

jarojaw
27-06-2012, 20:35
:beer: dzięki

Złośliwa i Kłótliwa Zocha
29-06-2012, 13:30
Może mi ktoś wytłumaczy, zaobserwowane na kilku telefonach - CIĄGŁE przełączanie telefonu z 2G na 3G i w odwrotnie? Normalnie pod nadajnikiem można stać.. a tu kółeczko..

jahu
29-06-2012, 15:17
To zależy od wielu czynników nie powinno Cię przełączać będąc pod nadajnikiem 3g.

Tiesto_77
02-07-2012, 08:36
U mnie w Malborku Kałdowie też zasięg Play fatalny jestem na granicy zasięgu taką odpowiedz dostałem listownie na złożoną reklamację mam smartfona i kożystanie w nim z netu to po prostu koszmar nie ładuje stron wyskakują błedy itp.Pora na rozbudowe sieci własnej.Pozdro

mkkot
02-07-2012, 12:28
Najlepszy zasięg powinieneś mieć na plus 3G, spróbuj ręcznie przełączyć.

jahu
02-07-2012, 13:04
Potwierdzam nie wiem ile z tych stacji działa ale na pozwoleniach wygląda bardzo obiecująco !

QWERTY
28-07-2012, 19:58
W okolicy ulicy Al. Solidarności (skrzyżowanie z Piątkowską) w Poznaniu, po burzy brak zasięgu Play :/

marcinwalczak87
28-07-2012, 20:45
Całe centrum Poznania, oraz Kiekrz zasięgu również brak

Ricki
28-07-2012, 21:09
W Rawiczu to samo, dopiero przed momentem wrócił zasięg macierzysty.

marcinwalczak87
28-07-2012, 21:44
W Poznaniu też już wrócił

BarbaraBe
29-07-2012, 12:12
co Wy się dziwicie przed/w trakcie/po burzy, że zasięgu nie ma? O_O aha...

QWERTY
29-07-2012, 13:21
Nie przypominam sobie bym podczas burz miewał problemy z zasięgiem. Plus i Orange wczoraj też dawały radę, więc po prostu Play dał cała. Zupełnie nie rozumiem, więc o co Ci chodzi.

jahu
29-07-2012, 13:41
Widziałeś kiedyś stację Play ? Oni mają aparaturę na wierzchu i podczas intensywnych opadów może być problem. Ja się z tym osobiście nie spotkałem ale wiem, że może być z tym problem druga sprawa, że piorun mógł uderzyć w stację trafo z której korzysta stacja Play wtedy na zasilaniu awaryjnym stacja pociągnie max 40 minut może być także wiele innych sytuacji w których stacja może nie działać podczas burzy.

matraxo
29-07-2012, 14:53
W Elblągu żadnych problemów z zasięgiem w trakcie burzy nie było.

QWERTY
30-07-2012, 20:58
druga sprawa, że piorun mógł uderzyć w stację trafo z której korzysta stacja Play wtedy na zasilaniu awaryjnym stacja pociągnie max 40 minut może być także wiele innych sytuacji w których stacja może nie działać podczas burzy.
Nie było zasięgu - jak pisze marcinwalczak87 również w całym centrum miasta, a okolica o której ja wspomniałem, leży od niego spory kawałek. Po prostu źle świadczy to o Play, jeśli na pozostałych operatorach burza nie robi wrażenia, a na Play wręcz przeciwnie. Nie zorientowałbym się nawet, że straciłem zasięg, gdyby nie to że akurat próbowano się do mnie wówczas dodzwonić.

jahu
30-07-2012, 21:37
Różnie to bywa burza to zjawisko ekstremalne kiedyś u mnie nie działał UMTS żadnego z operatorów po burzy natomiast GSM działał bez zarzutu.

pakierhakierxd
31-07-2012, 07:19
U mnie ostatnio po burzy cały zasięg Play padł pojawił się gdzieś ok. 10-12 rano,dobrze że jest w razie czego roaming :P

inżynier
02-08-2012, 13:20
Widziałeś kiedyś stację Play ? Oni mają aparaturę na wierzchu i podczas intensywnych opadów może być problem. Ja się z tym osobiście nie spotkałem ale wiem, że może być z tym problem druga sprawa, że piorun mógł uderzyć w stację trafo z której korzysta stacja Play wtedy na zasilaniu awaryjnym stacja pociągnie max 40 minut może być także wiele innych sytuacji w których stacja może nie działać podczas burzy.

Problem z przerwami świadczenia usług podczas silnych opadów jest znany. W większości przypadków jest to silny deszcz (śnieg), który daje efekt lustra dla mikrofal. W większości chodzi tu o radiolinie, którymi są zasilane stacje bazowe, a nie same systemy GSM/UMTS/LTE. To dlatego można zaobserwować brak usługi na znacznym obszarze, dzielnica, pół miasteczka, ponieważ fale z radiolinii zasilającej cały ten obszar napotykają silny opad i ... (może tak być, że całe miasto jest zasilane z radiolinii z sąsiedniego miasta, w naszym mieście świeci słońce i dziwimy się dlaczego nie mamy serwisu, a przyczyną jest silny opad w sąsiednim mieście). Podobnie zjawisko można zaobserwować w telewizji satelitarnej. Przy silnych opadach sygnał po prostu zanika. Stacje operatorów są przygotowane (hermetyczne) na zmienne warunki atmosferyczne, więc temu sprzętowi, czy deszcz czy upał nic się nie dzieje. Są również uziemione jak każdy obiekt budowlany, więc pioruny idą w glebę. Co najwyżej jest problem z zasilaniem. Kiedy nie ma prądu, bo walące się drzewo zerwało trakcje, to bateria na stacji bazowej wytrzymają jakiś czas i później jak nikt nie dojedzie z agregatem prądotwórczym to .. kaplica. Niestety jak nie ma prądu to z reguły również na dużym obszarze więc dotyka to kilku, czy kilkunastu stacji w jednym czasie i wątpię żeby operatorzy dysponowali armią ludzi gotowych jechać z agregatami wszędzie tam gdzie zakład energetyczny długo naprawia awarię :-(. Z tego, co kiedyś słyszałem na zasilaniu awaryjnym są w stanie pociągnąć nawet kilka godzin. Więc jak mają awarie jednej, dwóch stacji to dają radę. :-)

- - - Updated - - -


Różnie to bywa burza to zjawisko ekstremalne kiedyś u mnie nie działał UMTS żadnego z operatorów po burzy natomiast GSM działał bez zarzutu.

GSM działa na niższych częstotliwościach 900 i 1800 MHz, które z właściwości fizycznych mają lepszą przenikalność przez ośrodki w tym przez strumienie wody lecące z nieba :-). Dlatego w piwnicy też zawsze lepiej będzie działał GSM.

paskudek
13-08-2012, 23:15
P4U
Bez urazy.
Ale nawet jak robi sie Wam zgloszenie to wolicie przyznac rekompensate. A nie poprawicie zasiegu na terenie zabudowanym i nawet nadal na zewnatrz budynkow jest problem z zasiegiem.

jahu
13-08-2012, 23:21
A gdzie tu masz P4Y ?
P4Y działa tylko w wątku pomoc play :-)
Ps. To, że dają rekompensaty to im się bardzo chwali !
Nadajniki też poprawiają ale nie jest to już takie szybkie jakbyśmy chcieli pewnych rzeczy nie przeskoczą :-(

psychodelic
14-08-2012, 01:05
Nie wiem co się dzieje ale moje wiadomości nie dochodzą do nikogo. Nawet jak dzwonie mam sygnał ale druga osoba nie ma żadnej wiadomości , że ktoś dzwonił. Mam tak od około 2 godzin. Nie wiem czy to problem indywidualny czy ktoś tak jeszcze ma?

xaviero
14-08-2012, 04:19
Możliwe że telefon nie odświeżył informacji o sieci. Czy restartowałeś telefon?
Czasem i nie u wszystkich tak się dzieje jak telefon zmienia często nadajniki.

DanielKom
17-09-2012, 19:57
Witam. Chciałbym się dowiedzieć jak rozwiązać problem z zasięgiem PLAY (a tak na prawdę Plus) w obszarze zamkniętym nadajnikami Wola Ducka - Rzakta - Kołbiel (powiat otwocki). Do tej pory nie było problemu z zasięgiem w tym obszarze, natomiast od jakiegoś czasu pojawiają sie coraz to bardziej uciążliwe niedogodności. Mianowicie od jakiegoś czasu zasięg Play (Plus) jest bardzo niestabilny. Telefon leżący w tym samym miejscu w jednej chwili posiada pełen zasięg (w moim telefonie 7 kresek), a po chwili, bez zmiany położenia, traci go zupełnie. Zastanawiałem sie, czy nie jest to spowodowanie wadą telefonu, jednak dowiedziałem sie, że znajomi posiadający numer w play również posiadają ten sam problem. Taka jakość zasięgu coraz bardziej utrudnia korzystanie z telefonu, a nawet coraz częściej uniemożliwia nawiązanie połączenia. W tym obszarze nie ma zasięgu własnego PLAY - trójkąt opisany na wstępie oparty jest na nadajnikach Plusa. Telefon ma ustawiony automatyczny wybór sieci, więc zastanawiałem się, że te zaniki zasięgu może są spowodowane zmianą/przełączaniem się telefonu między siecią Plus, a PLAY, ale jest to niemożliwe - nie ma w tym miejscu zasięgu PLAY. A nawet gdyby się jednak pojawiał, to po tym zaniku chwilowym (czyli ewentualnej zmianie) zasięg PLAY nie pojawiałby się w maksymalnym wymiarze, gdyż nadajniki są zbyt daleko. A tak właśnie jest. Telefon leży i ma max zasięg, po chwili traci go zupełnie i po chwili odzyskuje go znowu na maxa. Poradzicie coś? Da się z tym coś zrobić? Pchniecie to gdzieś dalej?

jahu
17-09-2012, 20:30
Spróbuj ustawić Plusa ręcznie na sztywno i obserwować co się będzie działo.

simonnam
17-09-2012, 20:37
Ewentualnie spróbuj ustawić ręcznie Orange.

jahu
17-09-2012, 20:55
@DanielKom patrząc na to ile jest w około nadajników Play jestem pewny na 100%, że któryś Ci wychwytuje. Mapka Twojego trójkąta przedstawia http://mapa.btsearch.pl/gps/ll/52.10223498202647,21.34334564208984/z/12 , że te nadajniki Play z Otwocka nie są wcale tak bardzo daleko z nich nie będziesz miał efektywnego zasięgu one po prostu sieją gdzie popadnie.

DanielKom
17-09-2012, 21:05
Ok. Czyli wg Ciebie to co się dzieje może być jednak spowodowane automatyczną zmianą operatora? Że jednak nadajniki PLAY rzucają mi sygnał i mój telefon zmieniając operatora chwilowo gubi zasięg? A czy to nie powinno być tak, że automatyczna zmiana operatora przez telefon winna być niezauważalna? Bez utraty zasięgu? - może to jakiś błąd na maszcie jednak?
Dobrze, ustawię ręcznie Plusa i zobaczę co się będzie działo. Dam znać za jakiś czas czy się poprawiło, czy jednak nadal będę potrzebował pomocy :)

Aha, a co do Orange to nie ma siły - ich zasięgu to nie ma tu prawie wcale ;) ustawiam na Plusa :)
Pozdrawiam.

jahu
17-09-2012, 21:08
Sam będąc nad morzem łapałem sygnał Play nie wiadomo skąd i przez to nie miałem zasięgu wcale bo na automacie trzyma się kurczowo Play. Wymuszenie Plusa powinno poprawić Twoją sytuację.

DanielKom
27-09-2012, 12:30
Mieliście rację. Wybór ręczny sieci rozwiązał problemy z zanikającym zasięgiem. Serdecznie dziękuję za pomoc. Pozdrawiam.

macc
22-12-2012, 22:06
Byłem dzisiaj w Ustce i zauważyłem,że jest problem z zasiegiem sieci play w 3G. Zasięg w 2G jest poprawny.

marqqq
23-12-2012, 13:16
Spróbuj ustawić Plusa ręcznie na sztywno i obserwować co się będzie działo.


Mieliście rację. Wybór ręczny sieci rozwiązał problemy z zanikającym zasięgiem. Serdecznie dziękuję za pomoc. Pozdrawiam.

mi to od pewnego czasu nie pomaga, bo co jakiś czas przerzuca na zasięg play (2 kreski)

jacula
21-01-2013, 00:04
Witam noszę się zamiarem wyjścia z Play jestem juz prawie 4 lata nadal uważam ze Play nadal ma najlepsze taryfy ,ale szlag mnie trafia z zasięgiem z 3 lata temu walczyłem o zasięg i przerywanie trwających rozmów chyba pomogło nie wiem co zrobili ale na dobre 2 lata było lepiej ale jakieś 4-6 miesięcy znowu szlag mnie trafia żebym w domu nie mógł prowadzić rozmów proszę nie pisać żebym logował się do innego operatora mieszkam we Wrocławiu a tu powinien być zasięg jak jadę do domku na wieś tam daje na innego operatora ,bylem u T-mobile maja gorsza ofertę ale jest do przełknięcia wiec chyba się pożegnam chociaż nie chcę z Play

simonnam
21-01-2013, 11:20
Dlaczego nie chcesz przełączyć się na nadajnik innej sieci? Ja też mam problem z zasięgiem Play, ale po zmianie na Plus jest ok.

yaatzek
21-01-2013, 12:01
Tylko trochę to jest wszystko bezsensu z tym roamingiem narodowym, niby największy zasięg ale i tak większość użytkowników ma "na sztywno" plusa...

jacula
21-01-2013, 17:20
Dlaczego nie chcesz przełączyć się na nadajnik innej sieci? Ja też mam problem z zasięgiem Play, ale po zmianie na Plus jest ok.
dlatego ze kupiłem usługę Playa ,przechodzę na operatorów innych jeśli jadę w Polskę lub do domku na wieś ,a w tak dużym mieście powinien funkcjonować Play ,niech coś zrobią bo jest coraz gorzej mam chociaż trochę racji

oneS
21-01-2013, 23:15
Ja również mam problem z zasięgiem Play we Wrocławiu. W domu w zupełny brak sygnału, w pracy bardzo słaby, tak, że nie można rozmawiać. Zmiana ręczna operatora jest konieczna ale przez to jakość rozmów (dźwięku) jest tragiczna.
Jestem zadowolony w play z wszystkiego poza zasięgiem. Zastanawiam się nad zmianą operatora.

simonnam
22-01-2013, 11:21
Widzę, że Wrocław jest chyba jakiś pechowy dla Play jeśli chodzi o zasięg.

inżynier
22-01-2013, 12:05
Ja również mam problem z zasięgiem Play we Wrocławiu. W domu w zupełny brak sygnału, w pracy bardzo słaby, tak, że nie można rozmawiać. Zmiana ręczna operatora jest konieczna ale przez to jakość rozmów (dźwięku) jest tragiczna.
Jestem zadowolony w play z wszystkiego poza zasięgiem. Zastanawiam się nad zmianą operatora.

Zrobiłeś zgłoszenie? Co odpowiedzieli?

galeon
22-01-2013, 12:07
Tylko trochę to jest wszystko bezsensu z tym roamingiem narodowym, niby największy zasięg ale i tak większość użytkowników ma "na sztywno" plusa...

Co masz na myśli ?

inżynier
22-01-2013, 12:14
Bardzo ciekawe! Czy mógłbyś podać skąd masz informację, że większość użytkowników na "na sztywno" Plusa? Byłby niezły news!

jacula
22-01-2013, 12:20
Ja również mam problem z zasięgiem Play we Wrocławiu. W domu w zupełny brak sygnału, w pracy bardzo słaby, tak, że nie można rozmawiać. Zmiana ręczna operatora jest konieczna ale przez to jakość rozmów (dźwięku) jest tragiczna.
Jestem zadowolony w play z wszystkiego poza zasięgiem. Zastanawiam się nad zmianą operatora.
Witam Wrocławiaka jak wcześniej pisałem parę lat temu długo marudziłem im o zasięg i o to ze rozmowy ucinało i nie wiem jak to zrobili ale pomogło i znowu się pogorszyło ,albo nie inwestują i wszystko się wali ja również rozważam odejście ze względu na zasięg

yaatzek
22-01-2013, 12:21
Chodzi mi o to, że źle jest "ustawiony" ten roaming. W tej chwili jest tak, że play ma pierwszeństwo w roamingu i nawet jak jest kiepski zasięg, bliski minimum to telefon nie przełączy się na mocniejszy sygnał innego operatora tylko będzie trwał aż zasięg playa nie zniknie. Nie dotyczy to konkretnych lokalizacji, ale całej Polski z tego co można wyczytać na tym forum i w internecie.
Ja mam dokładnie taki sam problem jak oneS opisał, w domu jak nie ustawię na sztywno plusa to wogóle nie mam zasięgu bo telefon uparcie trzyma się jednej kreseczki playa. Nie wiem czy od strony technicznej jest możliwe skonfigurowanie tego w inny sposób, ale być może tak też były skonstruowane umowy z partnerami roamingowy, aby telefony przełączały się na innych "w ostateczności". I właśnie dlatego rozwiązaniem dla wielu osób jest ustawianie na sztywno konkretnych operatorów (najczęściej plus).
Co do sytuacji w moim mieszkaniu robiłem oczywiście zgłoszenie, podobno coś tam poprawili, ale w rzeczywistości jest tak samo.

alien202
22-01-2013, 12:23
Ja mam to samo dlatego trza na sztywno ustawiać... u mnie orange

inżynier
22-01-2013, 12:43
@ yaatzek
moim zdaniem trzeba ich gnębić do skutku. Operator nie ma możliwości testowania swojej sieci w mieszkaniach i innych budynkach. Zakłada, na podstawie pomiarów i doświadczenia, że powinno być tak a nie inaczej i konfiguruje sieć. Jak nie ma zgłoszeń od klientów to zakłada, że jest OK. Więc jest tu niejako paradoks. Im więcej zgłoszeń tym lepiej może sparametryzować sieć, w Play jest możliwość przełączenia się na innego operatora więc zgłoszeń jest mniej przez co i mniej informacji na temat słabych miejsc ma operator. Oczywiście nie wszyscy mają na to ochotę, sieć powinna działać dobrze i tyle. Byłoby fajnie gdyby było tak prosto. Życie jest bogatsze jak zwykle. :-)

yaatzek
22-01-2013, 13:19
Po części się z Tobą zgadzam jednak co jeśli ten problem występuje w wielu miejscach, do każdego mam robić zgłoszenie? Być może problem jest bardziej złożony, pamiętajmy o tym, że kiedyś aparaty telefoniczne były bardzo proste, teraz każdy ma smartfona, każdy ma inny system operacyjny, nawet jeśli w większości jest to android, to może mieć froyo, gb, ics lub jb, a do tego jeszcze bady, wp7 i 8 itd. Przełączanie operatora na każdym z tych telefonów może wyglądać inaczej. Kluczowy, w kontekście problemu z zasięgiem, jest moment przełączenia się z play na partnera roamingowego - w ramach jednej sieci nie ma z tym problemów, przełączanie jest płynne, natomiast w przypadku roamingu powoduje to problemy. Nie jestem pewny czy zgłaszanie poszczególnych lokalizacji rozwiąże ten problem, trzeba likwidować przyczynę a nie skutek :D

inżynier
22-01-2013, 14:55
zgoda w 100%!!!!
... trzeba tylko znać przyczynę, niestety ;-)

oneS
22-01-2013, 22:09
Zrobiłeś zgłoszenie? Co odpowiedzieli?

zgłoszeń było kilka, badali połączenia, długa historia
skończyło się tym, że zaproponowali ustawienie na sztywno plusa

oneS
22-01-2013, 22:28
jedno z moich zgłoszeń wyglądało tak, że technicy zaproponowali żebym w ustalonym dniu i ustalonym przedziale godzin wykonał kilka-kilkanaście połączeń korzystając tylko z sieci macierzystej. A że wyszukując w domu sieci, nawet nie pokazuje mi play na liście, miałem wyjść na zewnątrz, wybrać sieć ręcznie po czym wrócić do budynku i wykonywać połączenia, których parametry będą obserwować. Od razu powiedziałem, że na pewno żadne połączenie nie dojdzie do skutku bo nie raz już próbowałem, ale dostałem informację, że to nic nie szkodzi, że i tak będą widzieć próby niezrealizowanego zestawienia połączenia. OK, więc w umówionym dniu raz na pół godziny między 9 a 17 próbowałem się połączyć z dowolnymi numerami, oczywiście bez skutku. Kilka dni później dostałem telefon, że moje zgłoszenie zostaje zamknięte - w ustalonym dniu kiedy play miał monitorować jakość połączeń, nie realizowałem żadnego połączenia, więc nie mają danych. Ręce mi opadły. Tłumaczę ponownie, że nie mam sygnału zupełnie, zero, więc jak mam wykonać połączenie. Dotarło chyba bo zgłoszenie zostało znów przekazane do działu technicznego. Po kilku dniach dostałem info, że ze względu na brak nadajnika w okolicy (sprawdziłem i okazało się, że jeden jest około 1,7 km w linii prostej E-GSM/UMTS2100 oraz drugi - 1 km UMTS2100) proponują ustawienie na sztywno sieci plus.
Podobnych historii było kilka, cała sprawa pomiarów, kontaktów z działu technicznego itp trwała kilka miesięcy. Przy ostatnim kontakcie (lipiec 2012) dostałem informację, że w 2013 będzie stawiany nadajnik w okolicy (według pozwoleń UKE to jakies 900metrów ode mnie, E-GSM/UMTS2100) więc sygnał powinien się poprawić, ale do tej pory nikt nie jest w stanie podać informacji kiedy i czy na pewno w 2013 ten nadajnik zostanie postawiony, narazie mają tylko pozwolenie UKE, a sama data, jak mówią, jest znana dopiero kilka tygodni przed realizacją.

inżynier
22-01-2013, 23:49
Dzięki za info, rzeczywiście temat "z brodą" :-(

jacula
23-01-2013, 06:18
jedno z moich zgłoszeń wyglądało tak, że technicy zaproponowali żebym w ustalonym dniu i ustalonym przedziale godzin wykonał kilka-kilkanaście połączeń korzystając tylko z sieci macierzystej. A że wyszukując w domu sieci, nawet nie pokazuje mi play na liście, miałem wyjść na zewnątrz, wybrać sieć ręcznie po czym wrócić do budynku i wykonywać połączenia, których parametry będą obserwować. Od razu powiedziałem, że na pewno żadne połączenie nie dojdzie do skutku bo nie raz już próbowałem, ale dostałem informację, że to nic nie szkodzi, że i tak będą widzieć próby niezrealizowanego zestawienia połączenia. OK, więc w umówionym dniu raz na pół godziny między 9 a 17 próbowałem się połączyć z dowolnymi numerami, oczywiście bez skutku. Kilka dni później dostałem telefon, że moje zgłoszenie zostaje zamknięte - w ustalonym dniu kiedy play miał monitorować jakość połączeń, nie realizowałem żadnego połączenia, więc nie mają danych. Ręce mi opadły. Tłumaczę ponownie, że nie mam sygnału zupełnie, zero, więc jak mam wykonać połączenie. Dotarło chyba bo zgłoszenie zostało znów przekazane do działu technicznego. Po kilku dniach dostałem info, że ze względu na brak nadajnika w okolicy (sprawdziłem i okazało się, że jeden jest około 1,7 km w linii prostej E-GSM/UMTS2100 oraz drugi - 1 km UMTS2100) proponują ustawienie na sztywno sieci plus.
Podobnych historii było kilka, cała sprawa pomiarów, kontaktów z działu technicznego itp trwała kilka miesięcy. Przy ostatnim kontakcie (lipiec 2012) dostałem informację, że w 2013 będzie stawiany nadajnik w okolicy (według pozwoleń UKE to jakies 900metrów ode mnie, E-GSM/UMTS2100) więc sygnał powinien się poprawić, ale do tej pory nikt nie jest w stanie podać informacji kiedy i czy na pewno w 2013 ten nadajnik zostanie postawiony, narazie mają tylko pozwolenie UKE, a sama data, jak mówią, jest znana dopiero kilka tygodni przed realizacją.

Witam w moim przypadku jak wojowałem z Play kazali mi notować rozmowy które były przerywane lub brak zasięgu co do sekundy więc to robiłem i co dziennie wysyłałem im powiem było sporo ,ale jak pisałem pomogło tylko znowu im się coś sypło

<